گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هند

سوبرامانیام جایشنکار، وزیر امور خارجه هند در تماس تلفنی با دکتر حسین امیر عبداللهیان در خصوص موضوعات مورد علاقه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از سایت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سوبرامانیام جایشنکار وزیر امور خارجه هند، روز چهارشنبه، 10 شهریور، در تماس تلفنی با دکتر حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در خصوص موضوعات مورد علاقه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

در این گفتگو طرف هندی ضمن تبریک انتصاب وزیر امور خارجه ایران، بر لزوم گسترش مناسبات بین دو کشور تاکید و ضمن اشاره به زمینه‌ های گسترده همکاری‌ های دو جانبه، منطقه ای و مواصلاتی بین ایران و هند، به منظور انجام مذاکره در این خصوص از وزیر امور خارجه ایران برای سفر به هند دعوت به عمل آورد.

وی همچنین بر لزوم استمرار مشورت های طرفین در خصوص افغانستان تأکید کرد.

دکتر امیر عبداللهیان نیز ضمن تشکر از دعوت همتای هندی خود از انجام سفر در موعد مناسب استقبال کرد و بر گسترش روابط بین جمهوری اسلامی ایران و هند در عرصه‌ های مختلف اقتصادی شامل چشم انداز های آتی و تعامل در مورد واکسن بین دو کشور، توسعه هر چه سریعتر پروژه چابهار و توسعه تجارت بین دو کشور تاکید کرد.

امیر عبداللهیان همچنین رویکرد اصولی و ثابت ایران نسبت به افغانستان دایر بر لزوم تشکیل دولتی فراگیر و برخاسته از تمامی اقشار مردم این کشور و همچنین تلاش برای جلب مساعدت و همکاری جامع بین المللی و کشور های منطقه در فرو کاستن از وضعیت بحرانی در منطقه تاکید کرد.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1460