سهم انرژی هسته‌ای در سبد انرژی ایران تا سال ۱۴۲۰، ۸۴۰۰ مگاوات تعیین شده است

وزیر نیرو گفت که طبق سند شورای عالی انرژی سهم انرژی هسته‌ای در سبد انرژی کشور تا سال ۱۴۲۰، ۸۴۰۰ مگاوات تعیین شده که فعلا ۱۰۵۰ مگاوات در دست بهره‌برداری است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری ایسنا، رضا اردکانیان، وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال هادی بیگی‌نژاد، نماینده ملایر درباره‌ی علت عدم پیش‌بینی‌هایی جهت تامین برق هسته‌ای در کشور اظهار کرد: «شورای عالی انرژی کشور در مهرماه سال گذشته سند تراز و تولید گاز مصرفی کشور تا افق ۱۴۲۰ را تصویب کرد».

اردکانیان در این خصوص افزود: «طبق این سند مصوب، سهم انرژی هسته‌ای در سبد انرژی کشور تا سال ۱۴۲۰، ۸۴۰۰ مگاوات تعیین شده است فعلا ۱۰۵۰ مگاوات در دست بهره‌برداری داریم».

وی با اشاره به برنامه های دولت برای توسعه انرژی هسته ای کشور گفت: «ان‌شاء‌الله تا ساعت ۱۴۰۷، دو واحد ۱۰۵۰ مگاواتی دیگر جمعا ۲۱۰۰ مگاوات به ۱۰۵۰ واحد فعلی اضافه می‌شود».

بگفته وزیر نیرو ایران تا سال ۱۴۱۵، دو واحد دیگر در منطقه مکران جمعا به ظرفیت ۲۱۰۰ مگاوات افزوده شده و تا سال ۱۴۲۰ هم سه واحد دیگر اضافه می‌شود تا تکلیف ۸۴۰۰ مگاوات روشن شود.

لازم به یادآوری است که تنها کشوری که در حال حاضر با ایران در زمینه ساخت نیروگاه هسته‌ای همکاری می کند روسیه است. پس از احداث و راه‌اندازی فاز اول نیروگاه هسته‌ای بوشهر، تهران و مسکو قرارداد ساخت دیگر فازهای این نیروگاه را امضاء کردند. بنظر می رسد برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی وزیر نیرو برای احداث و راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید هسته‌ای حاکی از تقویت و افزایش همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز می باشد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 1027