تاتارستان مشتاق اجرای تجارت ریلی و زمینی به گلستان است 

به گفته معاون نخست وزیر و وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان، در شرایط فعلی بهترین راه افزایش حجم تجارت و مبادلات بین تاتارستان و ایران از گلستان و از طریق راه آهن و حمل و نقل زمینی است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از مهر، آلک کاریچنکو، شامگاه دوشنبه، ۳۱ مرداد، در جلسه جمع بندی مذاکره هیأت تجاری جمهوری تــاتـــارستان با استان گلستان که با حضور استاندار گلـــستـــان برگزار شد، اظهار کرد: «دیروز یکشنبه و امروز بازدیدهای بسیار خوبی را از ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، تولیدی در بخش‌های مختلف داشتیم و استان گلستان را استانی توانمند دیدیم».

معاون نخست وزیر و وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان بیان کرد: «حجم مبادلات جمهوری تاتارستان و ایران طی چند ماه اخیر بسیار بالا رفته و مناطق مختلف روسیه هم علاقمند هستند این ارتباط و اقدامات مشترک با ایران را افزایش دهند».

کاریچنکو گفت: «یکی از بزرگترین شرکت‌های تأمین انرژی جمهوری تاتارستان امروز قرارداد بزرگی را برای صادرات ژنراتورهای تولید برق از ایران به تاتارستان امضا خواهد کرد».

وی اضافه کرد: «ما از صنعت خودروسازی ایران بازدید کردیم و آگاهی داریم و می‌توانیم همکاری‌های مشترکی را در این عرصه با همدیگر داشته باشیم».

معاون نخست وزیر و وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان تصریح کرد: «در روند توسعه همکاری‌ها توسعه ناوگان حمل و نقل بسیار مهم است و در این عرصه اقدامات مشترک مهمی را می‌توانیم انجام دهیم».

کاریچنکو تاکید کرد: «به نظر من یکی از اقتصادی‌ترین روش‌های حمل و نقل بین ایران و تاتارستان می‌تواند ظرفیت آبی و دریایی باشد و ما مذاکراتی را با شرکت‌های کشتی‌سازی و بانک‌ها داشته‌ایم و قول حمایت‌هایی را در این عرصه و افزایش ناوگان دریایی گرفته‌ایم».

وی اضافه کرد: «اما تا آن زمان معتقد هستم مسیر راه‌آهن و حمل و نقل زمینی می‌تواند بهترین مسیر برای افزایش حجم مبادلات تجاری و واردات و صادرات بین دو کشور باشد و ما مشتاق افزایش تجارت بین دو کشور هستیم».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 3019