همکاری ایران و روسیه برای توسعه نیروگاه‌سازی

اجرایی پروژه نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک هرمزگان با استفاده از وام دولت روسیه، پل ارتباطی جدیدی برای توسعه همکاری‌های برقی میان تهران و مسکو و توسعه نیروگاه‌سازی در ایران است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری ایرنا، محسن طرز‌طلب، مدیرعامل شرکت مدیریت برق حرارتی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه بخار ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک گفت: «آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۱۴۰۰مگاواتی سیریک هرمزگان با استفاده از وام دولت روسیه، پل ارتباطی جدیدی برای توسعه همکاری‌های برقی میان دو کشور و توسعه نیروگاه‌سازی است».

طرز‌طلب افزود: «این پروژه قرار است از طریق پیمانکاران روسی و ایرانی در مدت زمان ۵۵ ماه به صورت کامل به اتمام رسیده و در اختیار کارفرمای ایرانی قرار بگیرد».

وی ادامه داد: «تهران و مسکو به عنوان دو کشور همسایه در کنار گسترش روابط راهبردی همواره در حال تلاش برای رفع موانع موجود در مسیر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری هستند».

طرزطلب ادامه داد: «برای احداث نزدیک به چهار هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید در هر سال، منابعی بالغ بر ۳.۵ میلیارد یورو صرفا در بخش تولید برق مورد نیاز است. در همین ارتباط یکی از راه‌های پیش‌بینی شده در قانون برنامه توسعه برای احداث چنین ظرفیتی، استفاده و جذب منابع مالی داخلی و خارجی است».

وی خاطرنشان کرد: «مقرر شده است تا از  اعتبار ۱.۴ میلیارد یورویی مورد نیاز برای ساخت نیروگاه سیریک، حدود ۸۵ درصد آن یعنی ۱.۲ میلیارد یورو توسط طرف روسی و مابقی از منابع داخلی دولت تامین شود».

لازم به یادآوری است که پنجشنبه گذشته، 20 خرداد، عملیات اجرایی نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک با حضور وزیر نیرو، استاندار هرمزگان و نماینده وزارت انرژی کشور روسیه و با دستور رییس جمهوری آغاز شد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 953