اعلام آمادگی شرکت پاورماشین روسیه برای تامین مالی و اجرای پروژه‌های نیروگاهی در ایران

ایران و روسیه نسبت به همکاری در زمینه تامین مالی و اجرای پروژه‌های نیروگاهی در ایران ابراز آمادگی و علاقه‌مندی کردند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان، وزیر نیروی ایران و  رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه صبح امروز در ملاقات با آلکساندر کونیوخوف، مدیر عامل شرکت پاور ماشین روسیه در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه و پروژه‌های این شرکت در ایران به بحث و تبادل نظر پرداخت.

اردکانیان ضمن استقبال از علاقه‌مندی شرکت پاور ماشین برای همکاری با شرکت‌های ایرانی، استفاده از وام دولتی روسیه را مهم‌ترین انگیزه طرف ایرانی در واگذاری ساخت نیروگاه حرارتی سیریک عنوان کرد و از پیشنهاد طرف روسی جهت تامین مالی پروژه‌های نیروگاهی با استفاده از وام تجاری علاوه بر وام دولتی روسیه استقبال کرد.

مدیرعامل شرکت پاور ماشین روسیه نیز به نوبه خود در این دیدار به گشایش اسناد اعتباری و اتمام فرایند اداری و فنی مربوط به احداث چهار واحد نیروگاه حرارتی ۱۴۰۰ مگاواتی در سیریک بندرعباس خبر داد.

وی همچنین نسبت به برنامه‌ریزی و تعهدات این شرکت جهت رعایت جدول زمانبندی انجام پروژه و کیفیت انجام کار تاکید کرد.
کونیوخوف با اشاره به اجرای چند هزار مگاوات پروژه در ایران از آمادگی و علاقه‌مندی جهت تامین مالی و اجرای سایر پروژه‌های نیروگاهی از جمله پروژه‌‎های بهینه‌سازی نیروگاه حرارتی رامین اهواز، توسعه سد و نیروگاه گتوند علیا، ساخت سد و نیروگاه خرسان ۳ و ساخت نیروگاه حرارتی ایسین خبر داد.

وزیر نیروی ایران، 12 خرداد، به منظور شرکت در همایش بین‌المللی اقتصادی ‌پترزبورگ به روسیه سفر کرده است.

خاطرنشان می‌سازد، فرایند مذاکرات پروژه ساخت نیروگاه حرارتی سیریک بیش از پنج سال به طول انجامیده و اکنون در مرحله آغاز عملیات اجرایی قرار گرفته است.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 896