اجرای توافقات به دست آمده در روابط بین تهران و دوشنبه نیازمند اراده و تحرك بیشتری است

با وجود اراده رهبران عالی ایران و تاجیکستان و توافقات مناسب باید هر چه زودتر روند اجرای آنها به سطح مطلوب و شایسته دو كشور رسانده شود و حل مشكلات بانكی پیش نیاز توسعه سرمایه‌گذاری طرف‌ ایرانی در تاجیسکتان است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردكانیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه، 17 خرداد، در چهاردهمین نشست كمیسیون همكاری‌های مشترك اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایران و تاجیکستان در شهر دوشنبه با قدردانی از میهمان‌نوازی طرف تاجیكستانی اظهار داشت: «با وجود اراده رهبران عالی دو كشور و توافقات مناسب و تایید شده، اجرای آنها نیازمند اراده و تحرك بیشتری است».

اردکانیان با اشاره به اینکه باید هر چه زودتر روند اجرای تتوافقات به سطح مطلوب و شایسته رسانده شود افزود: «یكی از زمینه‌های مهم برای گسترش روابط تجاری دو كشور وجود روابط بانكی فیمابین بوده و لازم است دو طرف در این زمینه تحرك لازم را انجام دهند».

وزیر نیروی ایران با استقبال از درخواست و پیشنهاد تاجیكستان برای گسترش سرمایه‌گذاری‌های صنعتی ایران در این کشور گفت: «حل مشكلات بانكی پیش نیاز توسعه سرمایه‌گذاری طرف‌ ایرانی است».

دلیر جمعه، رئیس تاجیکی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان به نوبه خود ابراز امیدواری کرد که با برگزاری اجلاسیه چهاردهم كمیسیون مشترك همكاری‌های اقتصادی دو كشور تحرك ویژه‌ای در ارتقا و توسعه روابط دو كشور هم فرهنگ، دوست و همزبان به وجود بیاید.

وی با اشاره به روابط تجاری و تراز تجاری دو کشور در چند سال گذشته گفت: «بر اساس اطلاعات موجود در زمینه واردات و صادرات بین دو كشور، پتانسیل بسیار زیادی در جهت ارتقاء روابط تجاری دو طرف وجود دارد».

وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیكستان احداث سد و نیروگاه برق‌آبی سنگ توده را به عنوان نمونه‌ بسیار موفق همکاری دو کشور ذکر کرد.

جمعه همچنین با اشاره به توافق دو كشور در زمینه تكمیل تاسیسات تونل استقلال تاجیكستان و كمك ایران در این زمینه، بر آمادگی كشورش بر ایفای تعهدات مالی خود در این چارچوب تاکید کرد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 922