توافق سازمان هواپیمایی کشوری ایران و آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه برای امضاء یادداشت تفاهم قابلیت پرواز

محور اصلی اولین نشست فیمابین نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری ایران و آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه در مسکو، امضای یادداشت تفاهم در زمینه قابلیت پرواز بود که بر مبنای آن محصولات هوایی تولید دو کشور میتواند مورد پذیرش بهره برداران طرفین واقع شود.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران، محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری اولین نشست فیمابین نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری ایران و آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه(روس‌آوی‌آتسیا)، روز چهارشنبه، 19 خرداد، در شهر مسکو خبر داد.

ذیبخش با اشاره به آغاز همکاری‌های فیمابین افزود: «محور اصلی این گفتگوها امضای یادداشت تفاهمی است که بر مبنای آن محصولات هوایی تولید ایران و روسیه میتواند مورد پذیرش بهره برداران طرفین واقع شود».

وی تصریح كرد: «در صورت امضای تفاهم‌نامه مذکور توسط روسای دو سازمان هواپیمایی کشوری، فرصتی جهت توسعه تولید قطعات و مجموعه‌های هوایی در اختیار صنعتگران کشور قرار خواهد گرفت و همچنین تامین قطعات و اطلاعات مورد نیاز برای تداوم صلاحیت پروازی هواپیماها و بالگردهای روسی که در حال حاضر در کشور عملیاتی هستند، تسهیل خواهد شد».

به گزارش سایت روس‌آوی‌آسیا، طی دیدار مذکور نمایندگان وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه و شرکت سهامی "مرکز ملی هلکوپترسازی میل و کاموف" حضور داشتند.

طی مذاکرات صورت انجام شده طرفین موضوع همکاری در زمینه صدور گواهینامه برای تجهیزات هوایی و تایید شرکت‌های طراحی و تولیدکننده تجهیزات هوایی را مورد بررسی قرار دادند. همچنین در خصوص امضاء یادداشت تفاهم در زمینه قابلیت پرواز در آینده نزدیک، توافق صورت گرفت.

در سال 1398 ایران و روسیه فعالیت‎‌های مربوط به اعتبارسنجی گواهینامه بالگرد روسی میل-171آ2 (MI-171A2) در ایران را با موفقیت به پایان رساندند.

 

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 919