بررسی راهکارهای گسترش ایجاد زیرساخت‌های مناسب در بندر آستارا

با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در بندر آستارا از ۶۰ هکتار موجود ۴۵ هکتار در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار دارد و به عنوان نخستین بندر خصوصی ایران است که جایگاه مهمی در چارچوب کریدور شمال-جنوب دارد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری مهر، حمید رضا آبایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، عصر سه شنبه در نشست بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور ۵۶۰ هزار میلیارد ریال است، اظهار کرد: «با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در بندر آستارا از محدوده ابتدای موج‌شکن جنوبی تا انتهای موج‌شکن شیلات، از ۶۰ هکتار موجود ۴۵ هکتار در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار دارد و با فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری و ساخت انبار و زیرساخت ‌های دیگر موانع را کنار زده و به سوی افزایش تولید گام بر می داریم».

وی افزود: «فاز اول سیلوی غلات در مجتمع بندری آستارا به اتمام رسیده و ساختمان اداری و گمرک نیز در محل بندر آستارا ساخته و تجهیز و آماده بهره‌برداری است».

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: «برج کنترل بندر آستارا با ۳۵ متر ارتفاع در موج‌شکن شمالی با اعتبار ۷ میلیارد تومان در دست احداث است و این برج بندری از نمادهای بوم گردی شهرستان مرزی بندر آستارا خواهد بود».

آبایی افزود: «با لایروبی حوضچه و کانال بندر آستارا عمق این بندر به ۵.۵ متر رسیده و یک لایروب عظیم در روزهای آینده از بندر ولگاگراد روسیه وارد دریای خزر و جمهوری اسلامی ایران خواهد شد».

تردد نخستین کشتی در بندر آستارا به فروردین سال ۹۲ باز می گردد و این بندر چند منظوره نخستین بندر بخش خصوصی کشور و یکی از بنادر مهم ایران در دریای خزر می باشد. با فعال سازی ظرفیت های آن در چارچوب کریدور بین المللی شمال-جنوب می تواند به مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا تبدیل شود. این بندر برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 894