صادرات کالا از مرزهای خاکی، آبی و ریلی آستارا در فروردین ماه ۴۰% افزایش یافته است

بندر و مرز آبی آستارا را ظرفیتی مهم برای صادرات محصولات کشاورزی دانست و از صادرکنندگان این تولیدات خواست، از ظرفیت کشتی های کانتینردار و یخچالی بیشتر استفاده کنند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از روابط عمومی فرمانداری آستارا، عباس صابر، در جلسه اعضای انجمن صادرکنندگان در فرمانداری آستارا اظهار داشت که میزان صادرات کالا از مرزهای خاکی، آبی و ریلی این شهرستان در فروردین ماه سال جاری نسبت به زمان مشابه سال قبل، ۴۰ درصد افزایش یافته است.

صابر افزود: «روزانه ۲۲۰ دستگاه کامیون از مرز آستارا خارج و ۲۲۰ کامیون وارد می شود و با تکمیل ساماندهی محوطه گمرک، ترافیک کامیون ها کاهش پیدا خواهد کرد».

صابر بندر و مرز آبی آستارا را ظرفیتی مهم برای صادرات محصولات کشاورزی دانست و از صادرکنندگان این تولیدات خواست، از ظرفیت کشتی های کانتینردار و یخچالی بیشتر استفاده کنند.

کریم رسولی، مدیر کل گمرک آستارا نیز در این جلسه از تردد هفت هزار کامیون در هر ماه از مرز این شهرستان خبر داد و گفت: «با تکمیل ساماندهی محوطه گمرک، امکان راه اندازی هشت دستگاه باسکول و ۲ دستگاه ایکس ری برای تسریع تردد فراهم خواهد شد».

رسولی افزود: «مرحله نخست محوطه سازی گمرک در تیرماه سال جاری تکمیل و سبب کاهش ۱۰ درصد از ترافیک کامیون ها خواهد شد».

وی در توضیح دلایل دیگر کندی تردد کامیون ها در مرز زمینی این شهرستان افزود: «پذیرش نامنظم کامیون ها از سوی گمرک جمهوری آذربایجان و ظرفیت محدود پل مرزی، از دلایل ترافیک کامیون ها در مرز این شهرستان است».

مرز آستارا یکی از مرزهای کلیدی در روابط ایران با کشورهای اوراسیا و قفقاز است. عمده ترین صادرات و واردات زمینی در تجارت با کشورهای قفقاز و روسیه از این مرز صورت می گیرد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 730