تمدید معافیت از پرداخت حقوق ورودی برای واردات محصولات ضد کرونا در اتحادیه اقتصادی اوراسیا

شورای کمیسیون اقتصادی اوراسیا زمان اجرای معافیت از پرداخت حقوق ورودی برخی کالاهای مورد استفاده در امر اعلام و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تمدید کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از سایت کمیسیون اقتصادی اوراسیا، شورای کمیسیون اقتصادی اوراسیا زمان اجرای معافیت از پرداخت حقوق ورودی برخی کالاهای مورد استفاده در امر اعلام و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را تمدید کرد. این معافیت تا 9 تیر سال 1401 تمدید شد.

بر اساس تصمیم کمیسیون، واردات مواد اولیه و محصولات کالاهای مورد نیاز برای تولید دارو و مواد ضدعفونی کننده، کالا و تجهیزات پزشکی، ماسک، عینک های محافظ، دستکش های لاتکس و باکس و برانکارد جهت حمل بیمار، مشول این معافیت خواهند شد.

آندری سلیپنیوف، وزیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا در این خضوض گفت: «در حال حاضر وضعیت اپیدمیک در جهان نابسامان است، بنابراین کشورهای عضو اتحادیه باید نسبت به ادامه شیوع COVID-19 و واکنش متناسب آماده باشند».

تصمیم مذکور ده روز تقویمی پس از ابلاغ رسمی لازم الاجرا خواهد شد و از تاریخ 12 فروردین سال جاری اعمال می شود.

لازم به یادآوری است که بر اساس مصوبه کمیسیون اتحادیه گمرکی مورخ 6 آذر سال 1388، واردات مواد و کالاهای مورد استفاده در محصولات بهداشتی و ضد شیوع کرونا، در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، معاف از پرداخت حقوق ورودی است.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 674