اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حال ایجاد سامانه حمایت از مالکیت فکری است

روند تهیه زیرساخت حقوقی و قانونی مورد نیاز برای ایجاد سامانه جدید منطقه ای علائم تجاری و اسامی محل تولید کالا در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایجاد سامانه موثر حمایت از مالکیت فکری در اتحادیه در حال اتمام است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه کمیسیون اقتصادی اوراسیا، عسکر کیشکمبایف، مسئول دبیرخانه وزیر اقتصاد و سیاست مالی کمیسیون اقتصادی اوراسیا روز سه شنبه، 17 فروردین، طی سخنرانی در نشست مشترک شورای علمی و نظارتی موسسه علمی-پژوهشی جمهوری خواه مالکیت فکری شهر مسکو از ایجاد سامانه موثر حمایت از مالکیت فکری در اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داد.

کیشکمبایف تاکید کرد که روند تهیه زیرساخت حقوقی و قانونی مورد نیاز برای ایجاد سامانه جدید منطقه ای علائم تجاری و اسامی محل تولید کالا در اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حال اتمام است.

وی افزود: «مبنای حقوقی برای بکارگیری فهرست واحد گمرکی موضوع مالکیت فکری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا آماده است و اقدامات فنی جهت ایجاد سامانه های مربوطه در کمیسیون در حال انجام است».

این مقام اتحادیه خاطرنشان کرد که در چارچوب خط مشی های راهبردی توسعه همگرایی اقتصادی تا سال 2025، قرار است ابزارهای موثر برای مقابله با نقض حقوق موضوع مالکیت فکری جهت مبارزه با کالاهای تقلبی و محتوای غیر قانونی در شبکه اینترنت ایجاد شوند.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 518