کمیسیون اقتصادی اوراسیا در صدد تامین امنیت دارویی اتحادیه اقتصادی اوراسیا

کمیسیون اقتصادی اوراسیا در حال تدوین برنامه اقدامات مشخص برای ارتقاء سطح تامین امنیت دارویی در کشورهای عضو است که تولید مشترک واکسن ضد کرونا نیز جزو آن می باشد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه کمیسیون اقتصادی اوراسیا، تیگران هاروتونیان، معاون مدیر دپارتمان سیاست صنعتی کمیسیون اقتصادی اوراسیا طی سخنرانی در نمایشگاه بین المللی "صنعت دانش بنیان" در ازبکستان اظهار داشت که کمیسیون در حال تدوین برنامه اقدامات مشخص برای ارتقاء توان تامین داروها و مواد داروسازی راهبردی با کاربرد پزشکی در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا است.

بگفته وی این برنامه یکی از اسناد اساسی بخش صنعتی کمیسیون است که برای تامین امنیت دارویی اتحادیه اقتصادی اوراسیا تدوین می گردد و تولید مشترک واکسن جزو این برنامه است که مورد حمایت همه کشورهای عضو می باشد.

هاروتونیان افزود: «امروز با همکاری صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید واکسن "اسپوتنیک وی" در بلاروس و قزاقستان آغاز شده است. مشارکت ارمنستان و قرقیزستان در تولید مشترک واکسن نیز در حال بررسی است».

لازم به یادآوری است که پیش نویس برنامه مذکور پیشتر در کمیسیون با حضور نمایندگان نهادهای ذیربط و بازرگانان کشورهای عضو تهیه شد. با توجه به اهمیت فوق العاده موضوع، تصمیم گرفته شد که این سند در سطح روئسای هیئت های دولت اعضاء به امضاء برسد. پیش بینی می شود که سند مذکور در اواخر سال جاری میلادی برای بررسی و امضاء در اختیار شورای بین دولتی اوراسیا قرار بگیرد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 517