"اف اس ب" از دستگیری دو نفر از رهبران کودتای نافرجام بلاروس خبر داد

بر اساس اطلاعات سرویس امنیتی روسیه رهبران مخالفین بلاروس قصد داشتند 19 اردیبهشت سال جاری هم زمان با برگزاری رژه پیروزی در مینسک کودتا کرده و رئیس جمهور بلاروس را ترور کنند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری تاس، مرکز روابط عمومی سرویس فدرال امنیت (اف اس ب) روسیه امروز از دستگیری دو تن از رهبران نیروهای مخالف بلاروس خبر داد که قصد اجرای کودتا و از بین بردن رئیس جمهور این کشور را داشتند.

در بیانیه  "اف اس ب" آمده است: «سرویس فدرال امنیت روسیه به همراه کمیته امنیت دولتی بلاروس طی عملیات ویژه ای فعالیت غیرقانونی یوری زیانکوویچ، شخصی با تابعیت آمریکا و بلاروس و آلکساندر فدوت، شهروند بلاروس را که اجرای کودتای نظامی در بلاروس، بر اساس سناریوی مرسوم "انقلاب های رنگین" با مشارکت ناسیونالیست های اوکراینی و بلاروسی، به همراه حذف فیزیکی آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، را برنامه ریزی می کردند، خنثی کردند».

مخالفین پس از بررسی طرح کودتا تصمیم گرفتند که در مسکو با ژنرال های نیروهای مسلح بلاروس که مخالف رژیم هستند ملاقات کرده و با آنها طرح نهایی را توافق کنند. در نهایت زینکوویچ، پس از مشورت و کارآموزی در آمریکا و لهستان به مسکو آمد و به همراه افراد فوق الذکر در یکی از رستوران ها قرار گذاشت. طی این ملاقات مخالفین به توافق رسیدند که برای موفقیت کودتا نیاز است که کل سران و مقامات عالی رتبه بلاروس کشته شوند.

به گزارش "اف اس ب" تاریخ اجرای کودتا 19 اردیبهشت سال جاری و هم زمان با برگزاری رژه پیروزی در مینسک تعیین شده بود. افراد مذکور پس از دستگیری توسط نیروهای سرویس فدرال امنیت روسیه تحویل مقامات امنیتی بلاروس شدند.

لینک ورود به کانال تلگرام

شناسه: 617