پانکین: در صورت قطع سوئیفت روسیه از امکانات جایگزین استفاده می کند

معاون وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد در صورتی که سامانه پرداخت بین المللی سوئیفت قطع شود روسیه از دیگر امکانات استفاده خواهد کرد.
به گزارش وستی پرس، 

آلکساندر پانکین، معاون وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه در امور همگرایی اوراسیایی و همکاری های اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری "ریانووستی" اظهار داشت که در صورتی که سامانه پرداخت بین المللی سوئیفت قطع شود روسیه از دیگر امکانات استفاده خواهد کرد.

البته وی از توضیح در خصوص شرکای احتمالی روسیه در روند طراحی سامانه جایگزین سوئیفت اجتناب ورزید و گفت: «بگذارید انقدر زودهنگام صحبت نکینم».

لازم به یاد آوری است که پانکین پیشتر اعلام کرده بود که روسیه ضمن فعالیت در زمینه طرح های جایگزین SWIFT در حال پیگری اتصال سامانه های ملی خود به سیستم های مالی دیگر کشورها است و توسعه گزینه های جایگزین SWIFT را واکنش به واقعیت ژئوپلیتیک به وجود آمده می داند.

سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه روز سه شنبه، 24 فروردین، طی سفرش به تهران اعلام کرد که مسکو آینده خوبی برای همکاری با دیگر کشورها برای انصراف تدریجی از دلار و جایگزینی آن با ارزهای ملی در تجارت متقابل و انصراف از سیستم های پرداخت تحت کنترل آمریکا، می بیند.

در رسانه های بین المللی و بخصوص غربی مرتب اخباری منتشر می شود مبنی بر احتمال قطع سیستم سوئیفت برای روسیه.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 583