استان آستراخان و جمهوری اسلامی ایران روابط فرهنگی و گردشگری را توسعه می دهند

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه با وزیر فرهنگ و گردشگری این استان دیدار و در خصوص همکاریهای فرهنگی و گردشگری بین مناطق ایران و ورسیه گفتگو کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه وزارت فرهنگ و گردشگری استان آستراخان، اولگا پروکوفیوا، وزیر فرهنگ و گردشگری استان آستراخان، روز دوشنبه، 23 فروردین، با مهدی آکوچکیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان دیدار و در مورد تعدادی از پروژه های مشترک گفتگو کرد.

سرکنسول ایران خاطر نشان کرد: «بسیار مهم است که مناطق ما بیشتر در باره یکدیگر بدانند».

پروکوفیوا تأکید کرد که از مدت ها قبل روابط گرم و دوستانه ای بین منطقه آستراخان و جمهوری اسلامی ایران در حال توسعه است و تجربه تعامل فرهنگی را به عنوان نمونه ذکر کرد.

به این ترتیب گروه تئاتر از شهر تبریز نمایشی را در جشنواره بین المللی تئاترهای عروسکی کشورهای خزر تحت عنوان "ساحل خزر" اجرا کرد، نویسندگان ایرانی در جشنواره ادبیات شرکت کردند، هر‌ساله ایران در جشن بهار "نوروز" مشارکت می کند. جشنی که نمایندگان همه جوامع ملی و فرهنگی منطقه را گرد هم می آورد. همچنین، نوازندگان ایرانی در جشنواره بین المللی "دلتا جاز" (Delta jaz) برنامه اجرا کردند. امسال در کتابخانه «کروپسکایا»، میزگرد بین المللی برای بررسی همکاری بین روسیه و ایران برگزار شد. این میزگرد به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار گردید.

وی خاطر نشان کرد که منطقه آستراخان آماده توسعه همکاری های بشردوستانه از طریق پروژه های مشترک است و پیشنهاد داد تا تورهنری ارکستر سمفونیک ملی ایران و ارکستر تئاتر اپرا و باله آستراخان برگزار شود.

سرکنسول ایران به نوبه خود به این نکته اشاره کرد که هم‌اکنون بین طرفین برای ساخت فیلم مستند در خصوص تاریخ روابط تجاری و فرهنگی بین استان آستراخان و گیلان توافق لازم حاصل شده است. همچنین همکاری بین اتحادیه های ادبی دو استان، میتواند مفید و سازنده واقع شود.

به گفته وی، آغاز ارتباط بین المللی مستقیم بین آستراخان و تهران به گفتگوی فرهنگی کمک خواهد کرد. آکوچکیان افزود: «مذاکرات در مورد این موضوع هم‌اکنون در جریان است و دو طرف برگزاری تورهای گردشگری متقابل را از اهداف اولویت دار می دانند».

طی این ملاقات طرفین در خصوص برگزاری پروژه های نمایشگاهی مشترک نیز به توافق رسیدند.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 579