سفیر روسیه در آمریکا هنوز گزارش خود را به پوتین نداده است

سخنگوی کرملین گفت آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا پس از بازگشت به مسکو هنوز گزارش وضعیت روابط مسکو و واشنگتن را به پوتین ارائه نکرده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از اینترفکس، دمیتری پیسکوف، سخنگوی رئیس جمهور فدراسیون روسیه امروز، 9 فروردین، در گفتگو با خبرنگاران گفت که آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا که به مسکو بازگشته است هنوز گزارش وضعیت روابط مسکو و واشنگتن را به پوتین ارائه نکرده است.

پیسکوف با اشاره به اینکه رئیس جمهور روسیه از طریق وزارت امورخارجه و دیگر نهادهای ویژه بطور مرتب گزارش های مربوطه را دریافت می کند، افزود: «در حال حاضر ارزیابی و برآورد اقداماتی صورت می گیرد که آمریکایی ها از طریق دولت جدید انجام می دهند. نیاز به زمان است تا این ارزیابی انجام شود و مسلما بعد از آن تصمیماتی در خصوص چگونگی اقدامات ما اتخاذ خواهد شد».

لازم به یادآوری است که آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن با تصمیم وزارت امورخارجه روسیه فراخوانده شد و روز 1 فروردین به مسکو بازگشت. این تصمیم وزارت امور خارجه روسیه در پی مصاحبه اخیر جو بایدن، رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا به شبکه ABC News اتخاذ شد. بایدن در این مصاحبه  با پاسخ مثبت به سئوال مجری در خصوص اینکه آیا وی پوتین را "قاتل" میداند اظهار داشت که رئیس جمهور روسیه "هزینه" دخالت احتمالی در انتخابات آمریکا را پرداخت خواهد کرد.

آنتونوف پس از بازگشت به مسکو دیدار های متعددی را در وزارت امورخارجه و پارلمان این کشور انجام داده است ولی تا به امروز از گفتگو با رسانه ها خود داری کرده است. این موضوع نشان دهنده حساسیت وضعیت بوجود آمده در روابط بین مسکو و واشنگتن است.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 483