روسیه فضاپیمای جدید قابل استفاده مجدد می سازد

به گزارش وستی پرس، 

به نقل از روزنامه ایزوستیا، دفتر مطبوعاتی شرکت علمی-تولیدی "مولنیا" که طراح فضاپیمایی "بوران" است اعلام کرد اولگا ساکالووا، مدیر کل شرکت مذکور از تصمیم ساخت فضاپیمای غیر نظامی جدید قابل استفاده مجدد خبر داد.

ساکالووا گفت که پیش بینی می شود این فضاپیما اولین پرواز فضایی خود را در پنج سال آینده انجام دهد و ماکت فضاپیما در اندازه واقعی سال گذشته طی نمایشگاه "آرمی2020" در سالن بسته به نمایش گذاشته شده بود.

وی گفت: «طی یک سال گذشته ما پیشرفت قابل توجهی در زمینه طراحی فضاپیمای جدید غیر نظامی داشتیم. پیش از این طرح های جداگانه ای وجود داشت ولی هدف مشخصی نداشتیم. امروز هدف مشخص است و روند طراحی فضاپیمای غیر نظامی قابل استفاده مجدد بر مبنای هواپیمای مدارپرواز بسرعت در جریان است».

دمیتری راگوزین، مدیر شرکت دولتی فعالیت های فضایی روسیه (روسکوسماس) اظهار داشت که شرکت موشکی-فضایی "انرگیا" ماکت فضاپیمای "آریول" را برای اجرای تست های استاتیک ساخته است. به گفته وی وجه تمایز این ماکت با دیگر طراحی های موجود این است که فضاپیمای "آریول" برای پرواز به فضای دوردست و کره ماه طراحی شده است.

راگوزین اعلام کرد که لایه محافظ حرارتی این مدل بقدری قوی است که می تواند با "سرعت فضایی دوم" یعنی 11 کیلومتر در ثانیه بجای 8 کیلومتر در ثانیه به زمین برگردد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 467