با تصمیم جدید دوما پوتین می تواند بار دیگر برای سمت ریاست جمهوری انتخاب شود

پارلمان روسیه بسته اصلاحات جدید مربوط به قوانین انتخاباتی کشور را به تصویب رساند که به رئیس جمهور حاضر این کشور اجازه انتخاب مجدد به سمت ریاست جمهوری را می دهد.
به گزارش وستی پرس، 

دومای دولتی فدراسیون روسیه روز چهارشنبه، 4 فروردین، بسته اصلاحاتی را به تصویب رساند که بر اساس آن قوانین انتخاباتی کشور منطبق با اصلاحات جدید قانون اساسی خواهند بود.

بر اساس گزارش پایگاه دومای دولتی روسیه طبق مصوبه جدید پارلمان «هر شخص می تواند حداکثر دو بار به سمت ریاست جمهوری روسیه انتخاب شود. در عین حال محدودیت حاضر شامل اشخاصی که قبل از لازم الاجرا شدن اصلاحات جدید قانون اساسی این سمت را داشتند نمی شود». ضمن اینکه شرط انتخاب برای دو دوره متوالی از قانون حذف شد.

در پایگاه دومای دولتی فدراسیون روسیه آمده است: «مقررات قانون اساسی در خصوص محدودیت تعداد دوره ها (ریاست جمهوری) مربوط به سخصی است که در این سمت خدمت می کند، صرف نظر از تعداد دوره های که شخص سمت ریاست جمهوری را داشته است و یا در زمان اجرایی شدن اصلاحات قانون اساسی این سمت را دارد و امکان انتخاب شدن به سمت ریاست جمهوری را برای دو دوره دیگر به آن شخص می دهد».

بدین ترتیب اصلاحات جدید به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فعلی روسیه اجازه می دهد که بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کرده و به این سمت انتخاب شود.

به اعتقاد کارشناسان سیاسی این اقدام دوما پیام واضح خطاب به غرب و مخالفین داخلی روسیه است که پوتین همچنان بر سر قدرت باقی می ماند.

کانستانتین کالاچف، رئیس موسسه گروه کارشناسان سیاسی روسیه در گفتگو با شبکه RBK (اِر بِ کا)  روسیه گفت: «تصمیم دوما تلاشی است برای ایجاد آرامش در داخل و بین نخبگان داخلی و پیامی است با این محتوا که «برای جستجوی جانشین عجله نکنید» و «پیرامون جانشین های احتمالی جناح بندی نکنید».

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 466