شورای امنیت روسیه راه های تامین منافع خود در منطقه دریای خزر را بررسی کرد

رئیس جمهور روسیه امروز طی جلسه شورای امنیت ضمن تاکید بر اهمیت دریای خزر و مسائل پیرامون آن راه های تامین امنیت و منافع روسیه در این منطقه را بررسی کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از شورای امنیت فدراسیون روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه طی نشست مجازی شورای امنیت این کشور مسائل مربوط به تامین امنیت روسیه در حوزه دریای خزر را بررسی کرد.

پوتین در ابتدای این نشست که بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد گفت: «امروز با شما موضوع بسیار مهمی را بررسی می کنیم. موضوع وضعیت موجود در منطقه دریای خزر».

وی با اشاره به اهمیت بالای دریای خزر برای روسیه افزود: «این موضوع مربوط به فعالیت های اقتصادی، همکاری با شرکا و همپیمانان نزدیک ما است. و این موضوع مربوط به مسئله تامین امنیت و منافع روسیه در منطقه دریای خزر است».

رئیس جمهور روسیه ضمن تاکید بر طرح های این کشور در منطقه، گفت: «شما بخوبی می دانید که ما تا چه اندازه طرح های بزرگی اجرا می کنیم. برای مثال در بخش انرژی. ما نه تنها قصد داریم این پروژه ها را به پایان برسانیم بلکه، شرکت های بزرگ و دولت به من گزارش می دهند، برنامه ای برای توسعه فعالیت اقتصادی ما و فعالان اقتصادی ما وجود دارد».

لازم به ذکر است که جلسات شورای امنیت فدراسیون روسیه پشت درهای بسته و بدون حضور رسانه ها برگزار می شود. افراد حاضر در جلسه امروز عبارتند بودند از: والنتینا ماتویینکو، رئیس شورای فدراسیون (سنا)، دمیتری میدوِدیف، معاون رئیس شورای امنیت، آنتون واینو، رئیس دفتر ریاست جمهوری، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت، ولادیمیر کالاکولتسف، وزیر کشور، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، آلکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس فدرال امنیت، سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی، سرگئی ایوانوف، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور فعالیت های حفاظت از محیط زیست، محیط زیست و حمل و نقل فدراسیون روسیه.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 718