پاتروشف: در صورت ایجاد "روزهای سخت" در روابط با روسیه آمریکا باید پاسخگو باشد

دبیر شورای امنیت روسیه با تاکید بر اینکه مسکو اقدام خصمانه علیه واشنگتن انجام نداده است گفت که در صورت ایجاد "روزهای سخت" در روابط با روسیه آمریکا باید پاسخگو باشد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری تاس، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه در واکنش به اظهارات جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که اگر واشنگتن بدنبال ایجاد "روزهای سخت" در روابط با روسیه باشد باید پاخسگو باشد.

پاتروشف گفت: «اگر آنها پیش بینی می کنند پس دارند برنامه ریزی می کنند. اگر برنامه ریزی می کنند پس می توانند اجرا کنند. در این صورت مسئول اقداماتی خواهند بود که ممکن است انجام دهند».

وی با اشاره به اینکه مسکو اقدام خصمانه ای در قبال واشنگتن انجام نداده، نمی دهد و برنامه ریزی نمی کند، افزود: «ما تمایل به روابط سازنده ای هستیم که منافع هر یک از طرفین را مد نظر داشته باشد».

لازم به یادآوری است که مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی  MSNBCآمریکا گفت که دولت جو بایدن معتقد است که مسکو و واشنگتن اختلافات زیادی دارند.

وی افزود: «ما معتقدیم که روزهای سختی با روسیه در راه است چرا که مسائلی وجود دارد که ما اختلاف نظر عمیقی در خصوص آنها داریم و اقداماتی وجود دارد که ما باید پاسخ قاطعی به آنها بدهیم».

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 465