آمادگی قزاقستان برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

ژانبیربای ماتایف، رئیس مصلحت استان مانگستائو کشور قزاقستان، در راس هیاتی اقتصادی با سفر به استان مازندران، از امکانات، تجهیزات و ظرفیت های سرمایه گذاری بندر امیرآباد بازدید کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از وب سایت سازمان بنادر و دریانوردی، رییس مصلحت مانگستائو قزاقستان در دیدار با محمدعلی موسی پور مدیر کل بندر امیرآباد با تاکید بر تقویت و توسعه روابط تجاری بین تهران و آستانه، از آمادگی استان مانگستائو جهت سرمایه گذاری در بندر امیرآباد خبر داد.

ماتایف همچنین استان مانگستائو را نزدیک ترین استان قزاقستان به ایران دانست و گفت: حمل کالاهای اساسی از جمله غلات از قزاقستان به ایران و ارسال خودروهای ترانزیتی از کشورهای حوزه خلیج فارس از طریق بندر امیرآباد به قزاقستان در سال های اخیر، حاکی از رشد روابط تجاری دو کشور است.

این مقام مسئول در قراقستان همچنین با اشاره به رویکردهای توسعه ای در آینده، بر افزایش ترانزیت غلات از طریق امیرآباد به میزان یک میلیون تن؛ افزایش همکاری های دوجانبه و تقویت روابط اقتصادی، تجاری، گردشگری و فرهنگی تاکید کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد نیز با اشاره به موقعیت استراتژیک هر دو کشور و زیر ساخت های ایجاد شده در بنادر امیرآباد و آکتائو، گفت: این بنادر می توانند بهترین گزینه و  مسیر برای انتقال کالا و ترانزیت از کشور چین به کشورهای حاشیه خلیج فارس و بالعکس  باشند.

موسی ­پور سطح روابط تجاری بین بنادر کشور قزاقستان با بندر امیرآباد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: می توان با تقویت روابط و ایجاد تنوع کالایی، مسیر تجارت و تردد بین این بنادر بیش از موقعیت کنونی توسعه یابد.

لازم به ذکر است، رئیس مصلحت استان مانگستائو کشور قزاقستان در حاشیه این دیدار از محوطه های بندری، اسکله ها و کارخانه های مستقر درمجتمع بندری امیراباد دین کرد.

 

شناسه: 4190