پس از سفر خاورمیانه ای لاوروف:

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی چهارشنبه به مسکو می رود

ماریا زاخاراوا، سخنگوی رسمی دستگاه دیپلماسی روسیه از سفر گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به مسکو در تاریخ 27 اسفند سال جاری خبر داد. این سفر دقیقا چند روز پس از سفر دوره ای وزیر خارجه روسیه به خاورمیانه انجام خواهد شد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه،  ماریا زاخاراوا، سخنگوی رسمی دستگاه دیپلماسی روسیه جمعه، 22 اسفند، طی نشست مطبوعاتی هفتگی از سفر گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به مسکو در تاریخ 27 اسفند سال جاری خبر داد. در همان روز گفتگو های وی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه برگزار خواهد شد.

زاخاراوا ضمن اشاره به اینکه این سفر به مناسبت 30 – امین سالروز از سرگیری روابط دیپلماتیک بین مسکو و تل آویو انجام خواهد شد گفت: «وزراء قرار است بطور موردی مسائل روز در دستور کار روابط دوجانبه من جمله توسعه روابط دستگاه های سیاست خارجی، فعالیت کمیسیون مشترک همکاری های تجاری-اقتصادی روسی-اسرائیلی با تمرکز بر تقویت همکاری های تجاری که در نتیجه شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند و روابط در بخش انسانی را مورد بحث و بررسی قرار دهند».

وی خبر داد که طرفین در خصوص مسائل بین المللی و منطقه ای با تاکید بر وضعیت روند حل و فصل خاورمیانه رایزنی خواهند کرد و افزود: «از طرف روسیه، بر پایبندی نسبت به فعال سازی تلاش های "گروه چهار" میانجی بین المللی با هدف احیای روند صلح از طریق گفتگوی مستقیم بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها بر مبنای حقوق بین الملل جهان شمول، تاکید خواهد شد».

در گفتگوی وزراء خارجه توجه ویژه ای به هماهنگی اقدامات در راستای مقابله با تلاش ها برای بازبینی تاریخ و نتایج جنگ جهانی دوم، تجلی از نازی ها و همدستانشان و انکار هولوکاست خواهد شد.

لازم به یادآوری است که وزیر امور خارجه روسیه 18 تا 21 اسفند سال جاری سفری به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر داشت که سفر پر کار منطقه ای بود و در طول آن مذاکرات و گفتگو با مقامات دیگر کشورهای عربی نیر داشت و گفتگو های مفصلی در خصوص مسائل روز منطقه از جمله سوریه، حل و فصل خاورمیانه، برنامه هسته ای ایران و غیره انجام داد.

در چنین شرایطی سفر وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی به روسیه و دیدار با همتای روسی اش علاوه بر موارد دیگر هدفش رایزنی و تبادل نظر در خصوص مذاکرات و دیدارهای صورت گرفته لاوروف با مقامات کشورهای عرب طی روزهای گذشته خواهند بود.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 418