نشست همفکری کنسرسیوم دانشگاه‌های اوراسیا در تبریز

نخستین نشست همفکری راه اندازی ائتلاف دانشگاه‌های اوراسیا با شرکت نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، ترکیه، تاجیکستان و ازبکستان در تبریز برگزار شد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این نشست گفت: پیشرفت‌های علمی و اجتماعی منطقه اوراسیا منوط به همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه و پیشرفت همزمان این کشورها است.

بهمن نقی پور افزود: پیشرفت یک کشور نمی‌تواند تاثیر زیادی در پیشرفت منطقه اوراسیا بگذارد بلکه باید همه کشور‌ها با هم پیشرفت کنند.

وی اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان خط مقدم و پیشرو در عرصه پیشرفت علمی و اجتماعی می‌توانند با همکاری مشترک با هم زمینه موفقیت منطقه اوراسیا در جهان را فراهم کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به نقش حوزه سلامت در ارائه خدمات به مردم ادامه داد: این همکاری‌ها می‌تواند در کیفیت بهتر خدمات به مردم و ارتقای سطح زندگی مردم منطقه نقش بسزایی ایفا کند.

نقی پور با اشاره به اینکه هر منطقه از اوراسیا دارای توانمندی‌های خاصی است گفت: همکاری دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تبادل دانشجو، انجام کار‌های فناوری و تخصصی و فوق تخصصی موجب افزایش سطح بهداشت منطقه و حوزه‌های درمان و سایر زمینه‌ها می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در این جلسه با موافقت نمایندگان دانشگاه‌های اوراسیا، یک برنامه پنج ساله با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی تدوین می‌شود تا در پایان این برنامه ابن منطقه در رده بندی جهانی ارتقا یابد. پیشنهاد داد تا اتحادیه دانشگاه‌های اوراسیا تاسیس و با توجه به دسترسی راحت کشور‌های منطقه به تبریز، دبیرخانه اتحادیه در این شهر ایجاد شود.

نخستین نشست همفکری راه اندازی کنسرسیوم دانشگاه‌های اوراسیا با شرکت نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی ترکیه، تاجیکستان و ازبکستان به مدت یک روز برگزار می‌شود.

شناسه: 4042