تمایل روسیه برای اضافه شدن به ورزش آسیا

به گفته دستیار رییس‌ جمهور فدراسیون روسیه، دید و نظر اکثر فدراسیون‌های ورزشی روسیه به این سمت است که بتوانند در مسابقات آسیایی حضور داشته باشند و این منوط به تصمیم‌ گیری کمیته بین‌ المللی المپیک است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ایگور لویتین، دستیار رییس‌ جمهور فدراسیون روسیه به اتفاق هیات همراه با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان ایران، دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار در جهت توسعه همکاری‌های دو جانبه بین کشورهای ایران و روسیه در حوزه ورزش برگزار شد.

ایگور لویتین، دستیار رییس‌ جمهور فدراسیون روسیه نیز در این دیدار اظهار داشت: «خیلی خوشحالم که وزیر ورزش و جوانان ایران امکان این نشست را برای دومین بار فراهم کردند. ورزش قسمت مهمی از زندگی ما است و در شرایط تحریم ورزش روسیه که درحال حاضر وجود دارد و ورزشکاران ما نمی‌توانند در مسابقات بین‌ المللی شرکت کنند کشور ایران امکان ارتباطات مشترک در حوزه ورزش را ایجاد می‌کند».

وی افزود: «تشکر می‌کنم از بابت اینکه یکسری از مسابقات برای ورزشکاران روسیه در خاک ایران برگزار می‌شود. همچنین به خاطر پیشنهادات و دعوت وزیر ورزش ایران ممنونم و از همه آنها استقبال می کنیم».

دستیار رییس‌ جمهور روسیه ادامه داد: «دید و نظر اکثر فدراسیون‌های ورزشی روسیه به این سمت است که بتوانیم در مسابقات آسیایی حضور داشته باشیم و این منوط به تصمیم‌ گیری کمیته بین‌ المللی المپیک است. کمیته المپیک آسیا نیز بارها اعلام آمادگی کرده که روسیه به این کمیته اضافه شود. در صورت حضور ما در مسابقات آسیایی روابط دو کشور ایران و روسیه در حوزه ورزش بیشتر از قبل خواهد شد».

وی خاطر نشان کرد: «از وزیر ورزش روسیه درخواست می‌کنم که در سفر به ایران در خصوص تبادل تجربیات با کشور ایران در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی ورزشی قطعا نشست‌هایی را برگزار کنند. دو کشور می‌توانند در زمینه تولیدات مشترک نیز فعالیت داشته باشند».

شناسه: 3859