صادرات بالغ بر ۳۲۱ میلیون دلار کالا از کاشان

به گفته مسئول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان، ۳۵۸ هزار تُن انواع کالاهای صادراتی به ارزش ۳۲۱ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۱۳۹ دلار در ۹ ماه گذشته از این شهرستان به خارج کشور صادر شد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، علیمراد نوروزی، مسئول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان، روز دوشنبه، ۱۹ دی، در گفت‌وگو با ایرنا گفت: «۳۵۸ هزار تُن انواع کالاهای صادراتی به ارزش ۳۲۱ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۱۳۹ دلار در ۹ ماه گذشته از این شهرستان به خارج کشور صادر شد».

وی افزود: «کالاها در قالب چهار هزار و ۸۱۰ فقره اظهارنامه به خارج کشور صادر شده است، میلگرد و فرش ماشینی بیشترین کالاهای صادراتی کاشان بوده است».

او اظهار کرد: «گلاب، عرقیات گیاهی، آبلیمو، مفتول مسی، انواع سنگ‌های ساختمانی، لنت ترمز، کولر آبی، گونی، انواع ظرف‌های آرکوپال و چینی، ورق‌های فولادی و گالوانیزه، کاشی، مواد شوینده، لبنیات و انواع نخ و الیاف مصنوعی از جمله کالاهای صادراتی کاشان است».

مسئول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان بیان کرد: «اسپانیا، استرالیا، بلژیک، بلغارستان، آلمان، ایتالیا، چین، کانادا، ژاپن، هندوستان، لهستان، انگلستان، برزیل، اتریش، عراق، افغانستان، کویت، ارمنستان، ترکیه، رومانی، تاجیکستان، قطر، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، روسیه، آفریقای جنوبی، کرواسی، عمان، قزاقستان، قرقیزستان، گرجستان، ویتنام، کنیا، لبنان، لیبی، نیوزلند، مجارستان، میانمار، مکزیک، ونزوئلا، یونان و صربستان از جمله کشورهای مقصد کالاهای صادراتی از کاشان است».

کاشان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید و صنعت کشور دارای نزدیک به یک‌ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی است.

این شهرستان با داشتن یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ شامل ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه یک، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و ۴۰۰ کیلومتر آزاد راه، در منطقه‌ای راهبردی و در مسیر کریدور شمال - جنوب کشور قرار دارد.

سهم کاشان در صادرات فرش ماشینی به خارج از کشور نزدیک به ۷۵ درصد است و به همین دلیل این منطقه به قطب تولید فرش ماشینی و شهر فرش ماشینی ایران معروف است.

شناسه: 3802