تمایل کشورها برای سرمایه گذاری در ایران افزایش یافته است

به گفته معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، هم اکنون تمایل کشورهای دنیا به سرمایه گذاری و همکاری اقتصادی با ایران در حوزه‌های مختلف افزایش یافته است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، علی فکری، معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، روز شنبه، ۱۰ دی در حاشیه بازدید از شرکت ایران ترانسفو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشورهای منطقه مثل چین، روسیه و هند و خیلی از کشورهای دیگر تمایل به همکاری با ایران دارند، افزود: «ما هم سعی می کنیم زمینه های همکاری را تا آنجا که ممکن است توسعه بدهیم».

وی ادامه داد: «بخش زیادی از عملیاتی شدن و به نتیجه رسیدن این علاقه مندی ها به خود ما بستگی دارد که بتوانیم ظرفیت های موجود را فعال کرده و موانع داخلی را رفع کنیم که باید بخش های مختلف دولت و نظام به صورت هماهنگ برای عملیاتی کردن این ظرفیت ها حرکت کنند».

فکری خاطرنشان کرد: «تحریم علیه یک کشور یک مفهوم بیشتر ندارد به این معنی که کشورهایی مخالف توسعه ایران هستند و یا توسعه ایران در جهت منافع آنها نیست بنابراین در مسیر حرکت این کشور مانع تراشی می کنند».

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران به تمایل کشورها به سرمایه گذاری در ایران اشاره کرد و گفت: در این راستا حرکت به سمت استان ها و صنایعی که زمینه را برای جذب سرمایه گذاری آماده کردند، در دستور کار است و ما با طرف های خارجی چه در سطح منطقه و چه در سطح جهان در ارتباط هستیم.

فکری با بیان اینکه شرکت ها و ظرفیت های بسیار خوبی در استان زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: «زنجان از جمله استان هایی است که زمینه های جذب سرمایه گذاری در آن آماده است که با کمک دولت و نیز تسهیل روابط خارجی می توانیم این ظرفیت ها را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم».

گفتنی است، گروه صنعتی ایران ترانسفو با حدود پنج هزار نفر نیروی انسانی و ۴۰ هزار مگاوُلت‌ آمپر ظرفیت تولید در سال، حدود ۸۵ درصد نیاز صنعت برق و سایر صنایع کشور به انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق توزیع و قدرت و نیز انواع راکتور و پست برق را تامین می‌کند.

شناسه: 3774