گازپروم ترانزیت گاز از طریق اوکراین به اروپا را افزایش داد

تقاضا برای ترانزیت گاز روسیه از طریق اوکراین در اول ژانویه 2023 به 43.3 میلیون متر مکعب افزایش یافت.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری پرایم، سرگئی کوپریانوف، سخنگوی شرکت گازپروم در گفتگو با خبرنگاران گفت: "گاز طبیعی روسیه توسط شرکت گازپروم در حجمی که طرف اوکراینی برای ترانزیت از طریق ایستگاه انتقال گاز "سودژآ" (Sudzha) تایید کرده است، تامین می شود. این میزان در اول ژانویه به 43.3 میلیون متر مکعب رسید".

کوپریانوف افزود: "طرف اوکراینی درخواست انتقال گاز از طریق ایستگاه ساخرانوفکا (Sokhranovka) را مجددا رد کرد".

اوکراین از ماه می سال گذشته میلادی دریافت گاز برای ترانزیت از طریق ایستگاه ساخرانوفکا را متوقف کرده است چرا که این ایستگاه در خاک منطقه لوگانسک واقع شده و تحت تصرف روسیه است. بنابراین تنها ایستگاه قابل پذیرش توسط کی‌یف برای انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا ایستگاه سودژا است.

شرکت گازپروم نیز به نوبه خود اعلام کرد که انتقال تمام حجم گاز طبیعی مورد درخواست خریداران اروپایی از طریق ایستگاه سودژا از نظر فنی غیرممکن است. مقامات این شرکت همچنین اظهار داشتند که گازپروم تمام تعهدات خود در قبال مشتریان اروپایی را اجرا می کند و هزینه ترانزیت گاز طبیعی از طریق سیستم انتقال گاز اوکراین را به طور کامل پرداخت کرده است.

از اواخر ماه می سال 2022 میلادی، عرضه گاز روسیه از طریق سیستم انتقال گاز اوکراین به اروپا در سطح 40 تا 43 میلیون متر مکعب در روز بوده است.

لازم به یادآوری است که علی‌رغم وقوع جنگ بین روسیه و اوکراین و وخامت بوجود آمده در روابط بین روسیه با اتحادیه اروپا شرکت گازپروم روسیه همچنان گاز طبیعی خود به کشورهای اروپایی را از طریق خاک اوکراین صادر می کند.

توضیح مربوط به عکس خبر: عکس خبر صرفا جهت آشنایی مخاطب با خطوط انتقال گاز روسیه از خاک اوکراین و موقعیت ایستگاه های انتقال گاز سودژا و ساخرانوفکا منتشر شده است. 

شناسه: 3771