رکورد جدید گازپروم در صادرات روزانه گاز به چین

شرکت گازپروم روسیه روز شنبه، 26 آذر سال جاری، در عرضه روزانه گاز به چین از طریق خط لوله انتقال گاز "قدرت سیبری" رکورد جدید ثبت کرده است.
به گزارش وستی پرس، 

شرکت گازپروم روسیه در کانال تلگرامی خود ضمن اعلام ثبت رکورد جدید صادرات روزانه گاز طبیعی به چین از طریق خط لوله انتقال گاز "قدرت سیبری" اعلام کرده است: "حجم مازاد اجرای تعهدات روزانه گازپروم به 16.6% رسید".

گازپرم بدون ذکر حجم گاز صادراتی اعلام کرد که اولین رکورد صادرات گاز روسیه به چین از طریق خط لوله "قدرت سیبری" در تاریخ 23 آذر سال جاری ثبت شد.

گازپروم خاطرنشان کرد که این اتفاق ناشی از موافقت شرکت با درخواست طرف چینی برای افزایش عرضه روزانه گاز در ماه دسامبر سال جاری میلادی است.

لازم به یادآوری است که صادرات گاز طبیعی روسیه به چین از طریق خط لوله "قدرت سیبری" بر اساس قرارداد خرید و فروش بلندمدت دوجانبه بین شرکت گازپروم روسیه و CNPC چین انجام می شود.

اولین صادرات گاز طبیعی روسیه به چین از طریق خط لوله انتقال گاز "قدرت سیبری" در پایان سال 2019 میلادی آغاز شد و در سال 2020 میلادی به 4.1 میلیارد مترمکعب رسید و در سال بعد با 2.5 برابر افزایش به 10.4 میلیارد مترمکعب رسید. در راستای برنامه توسعه پروژه، قرار است در سال 2025 میلادی حجم صادرات سالانه گاز از طریق این خط لوله تا ظرفیت اسمی آن یعنی 38 میلیارد مترمکعب در سال برسد.

شناسه: 3711