افزون بر ۱۳ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر به خارج صادر شد

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون معادل ۱۳ میلیارد و ۵۶۵ میلیون دلار کالا با احتساب میعانات گازی از این استان به خارج کشور صادر شده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، مهدی صفوی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر روز یکشنبه، 22 آبان، در گفت‌وگو با ایرنا گفت: «از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون معادل ۱۳ میلیارد و ۵۶۵ میلیون دلار کالا با احتساب میعانات گازی از این استان به خارج کشور صادر شده است».

وی اظهار کرد: «محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، محصولات کشاورزی و آبزیان بیشترین کالاهای صادراتی از گمرک‌های استان بوشهر را تشکیل می‌دهد».

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: «همچنین در این مدت به ارزش ۲ میلیارد و ۱۸ میلیون دلار کالا از طریق گمرک‌های استان بوشهر به کشور وارد شده است که بیشترین میزان مربوط به اجزا و قطعات نیروگاه اتمی، انواع پارچه، ماژول LED، انواع چای، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع لاستیک، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ و برنج بوده است».

صفوی اعلام کرد: «کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، ترکیه، سودان، نیجریه، موزامبیک، پاکستان و تایلند بیشترین مقصد کالاهای صادراتی استان بوشهر و چین، امارات متحده عربی، روسیه، هند، فیلیپین، تایلند، سریلانکا، ترکیه، ژاپن مبدا واردات کالا به بنادر این استان بوده‌اند».

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: «بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بخشی از از ظرفیت واردات کالا به بنادر استان بوشهر برای رونق تولید و اشتغال در حوزه صنعت این استان استفاده می‌شود».

او با اشاره به تاکید دولت سیزدهم بر توسعه تجارت منطقه‌ای، گفت: «از شهریور ماه گذشته تا کنون ۴۸۴ فقره کارت بازرگانی جدید در این استان صادر و ۹۰۷ فقره کارت نیز برای انجام فعالیت‌های بازرگانی تمدید شده است».

وی ادامه داد: «همسایگی استان بوشهر با پنج کشور در حوزه خلیج فارس موقعیت ویژه‌ای را در عرصه تجارت و بازرگانی کالاهای غیرنفتی به این استان بخشیده است که می تواند نقشی مهم در رونق اقتصادی داشته باشد».

شناسه: 3623