ظرفیت بالایی رشد میزان حجم تجارت خارجی بین تهران و ایروان وجود دارد

ممنوعیت برخی از کالاهای ترکیه‌ای توسط ارمنستان فرصتی برای صادرات کالاهای ایرانی به این کشور است و صدور کالاهای ارمنی به عراق و افغانستان از طریق ایران نیز یکی از راه‌های افزایش تعاملات بازرگانی میان ایران و ارمنستان خواهد بود.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سید مجتبی موسویان ریزی طی دیدار با گاگیک ماکاریان، رئیس اتحادیه کارفرمایان ارمنستان، با اشاره به روابط فرهنگی و سیاسی دیرینه با ارمنستان و تجارت فی مابین گفت: «ظرفیت بالایی برای رشد میزان حجم تجارت خارجی در صورت رفع برخی مشکلات و آشنایی بیشتر تجار دو کشور وجود دارد».

ماکاریان نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و آشنایی با ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی کشورمان در خصوص راهکارهای پیشنهادی توسعه تجارت میان دو کشور گفت: «با توجه به عضویت ارمنستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و وجود تعرفه‌های ترجیحی بین ارمنستان و برخی از کشورهای اروپایی، تولید مشترک ایران و ارمنستان یکی از مهم‌ترین راهکارهای توسعه تجارت محسوب می‌شود».

وی ممنوعیت برخی از کالاهای ترکیه‌ای توسط ارمنستان را به عنوان فرصتی برای صادرات کالاهای ایرانی به ارمنستان برشمرد و افزود: «صدور کالاهای ارمنی به عراق و افغانستان از طریق ایران نیز یکی دیگر از راه‌های افزایش تعاملات بازرگانی میان ایران و ارمنستان خواهد بود».

گفتنی است، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است هیات تجاری بازاریابی صنایع غذایی در خرداد 1400 از سوی سازمان توسعه تجارت به ارمنستان اعزام شود و همچنین برنامه‌ریزی جهت برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ایروان در نیمه اول سال آینده توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی در جریان است.

رئیس اتحادیه کارفرمایان ارمنستان در طول سفر خود به ایران از چندین هلدینگ بزرگ تولیدی – صنعتی در تهران، البرز، آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس بازدید کرد و مذاکراتی درخصوص کشت فراسرزمینی با اتاق بازرگانی همدان داشت.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 340