افزایش عوارض صادراتی گندم روسیه از امروز

از امروز عوارض صادراتی گندم از روسیه دو برابر شده و 50 یورو به ازای هر تن خواهد بود. این تصمیم دولت روسیه در راستای جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی بویژه آرد و نان در بازارهای داخلی اتخاذ شده بود.
به گزارش وستی پرس، 

بر اساس مصوبه دولت فدراسیون روسیه که در بهمن ماه سال جاری تصویب شد عوارض صادراتی گندم این کشور از امروز، 11 اسفند، دو برابر افزایش یافته و مبلغ آن 50 یورو به ازای هر تن خواهد بود.

همچنین از 25 اسفند سال جاری نیز صادرات ذرت و جو از روسیه مشمول عوارض صادراتی خواهد شد که به ترتیب 25 و 10 یورو به ازای هر تن خواهد بود.

دی ماه سال جاری دولت فدراسیون روسیه در راستای جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی بویژه نان و آرد در بازار داخلی، تصمیماتی اتخاذ کرد که مهمترین آن اعمال سهمیه صادرات غلات بویژه گندم، چاودار، جو و ذرت به میزان 17.5 میلیون تن و عوارض صادراتی برای این محصولات کشاورزی از تاریخ 27 بهمن ماه بود.

بدین ترتیب میزان عوارض صادراتی گندم از تاریخ 27 بهمن تا 11 اسفند ماه سال جاری 25 یورو به ازای هر تن بود ولی صادرات ذرت و جو تا تاریخ 25 اسفند صفر خواهد بود. از 25 اسفند سال جاری صادرات ذرت و جو نیز مشمول عوارض صادراتی خواهد شد. عوارض گمرکی چاودار نیز در چارچوب سهیمه اعمال شده صفر خواهد بود.

بر اساس این تصمیم دولت روسیه، صادرات غلات بیش از سهمیه اعلام شده مشمول عوارض 50% ارزش گمرکی و حداقل 100 یورو به ازای هر تن خواهد بود. این مقررات تا 11 خرداد 1400 مجری خواهد بود و از 12 خرداد عوارض صادراتی منعطف برای گندم، ذرت و جو اعمال خواهد شد.

یکی از دلایل اصلی اتخاذ این تصمیم از سوی دولت فدراسیون روسیه جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی در بازار داخلی و حمایت از کشاورزان اعلام شده است. بدین ترتیب دولت قصد دارد عوارض جمع آوری شده از صادرات غلات را بصورت یارانه به تولید کنندگان گندم، چاودار، ذرت و جو  پرداخت کند.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

 

شناسه: 325