روسیه برای صادرات گندم عوارض گمرکی وضع می کند

از 2 مهر سال 1395 تا 10 تیر 1397 میزان عوارض صادرات گندم در روسیه صفر درصد بود و این قانون تا دو سال دیگر نیز تمدید شد. بر اساس تصمیمات جدید وزارت کشاورزی روسیه، از 27 بهمن سال جاری برای صادرات غلات عوارض گمرکی اعمال خواهد شد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت کشاورزی روسیه در پاسخ به درخواست کتبی اتحادیه صادرکنندگان غلات روسیه مبنی بر تمدید قانون عوارض صفر درصد برای صادرات گندم از این کشور از تاریخ 9 تیر 1400 اعلام کرد: «در حال حاضر وزارت کشاورزی قصد اعمال عوارض گمرکی صفر درصد صادرات گندم را ندارد».

از 2 مهر سال 1395 دولت روسیه برای صادرات گندم به مدت یک سال عوارض صفر درصد را اعمال کرد که بعد از آن دوبار این قانون را هر بار به مدت یک سال تمدید کرد.

بر اساس تصمیمات جدید وزارت کشاورزی روسیه، از 27 بهمن سال جاری برای صادرات گندم، چاودار، جو و ذرت تا میزان 17.5 میلیون تن عوارض گمرکی اعمال خواهد شد. بدین ترتیب عوارض گمرکی اعمال شده به ازای صادرات هر تن گندم تا سقف اعلام شده 25 یورو و بیش از میزان اعلام شده 50% ارزش گمرکی (حد اقل 100 یورو) خواهد بود.

علاوه بر این وزارت کشاورزی روسیه پیشنهاد داد که از 27 بهمن سال جاری عوارض صادرات گندم افزایش یابد و برای صادرات دیگر غلات نیز عوارض گمرکی وضع شود. پیشنهاد این وزارتخانه از این قرار است که به ازای هر تن صادرات گندم 45 یورو، ذرت 25 یورو و جو 10 یورو  عوارض گمرکی وضع شود. عوارض گمرکی صادرات چاودار تا میزان سهمیه اعلام شده همچنان صفر خواهد بود.

کانال ما را در تلگرام دنبال کنید.

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

شناسه: 62