دولت روسیه برای صادرات دانه آفتابگردان و کلزا و روغن آفتابگران عوارض وضع کرد

بر اساس تصمیم دولت روسیه عوارض صادراتی دانه آفتابگردان و کلزا اصلاح و برای صادرات روغن آفتابگردان عوارض شناور وضع می شود.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه دولت فدراسیون روسیه، میخائیل میشوستین، رئیس هیئت دولت فدراسیون روسیه روز سه شنبه، 17 فروردین، طی دو حکم جداگانه عوارض صادرات دانه آفتابگردان را اصلاح و برای صادرات روغن آفتابگردان عوارض شناور وضع کرد.

بدین ترتیب از تاریخ 10 تیر 1400 تا 9 شهریور 1401 صادرات دانه آفتابگردان به ازای هر تن مشمول 50% و حداقل 320 دلار عوارض گمرکی خواهد شد. علاوه بر آن عوارض صادراتی 30% برای دانه کلزا نیز تا 9 شهریور 1401 تمدید شد.

همچنین از تاریخ 10 شهریور 1400 تا 9 شهریور 1401 برای صادرات روغن آفتابگردان عوارض صادراتی شناور با نرخ 70% وضع خواهد شد. مبنای محاسبه آن مابه التفاوت قیمت پایه (هزار دلار به ازای هر تن) و قیمت مشخص (میانگین قیمت بازار در بازه زمانی یک ماه) منهای 50 دلار به ازای هر تن خواهد بود. همچنین دولت موظف شد که مقدار عوارض صادراتی را در پایگاه های اطلاعات دولتی منتشر و بروزرسانی کند.

مقررات جدید مشمول صادرات کالاهای مذکور از روسیه به خارج از مرزهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا می شود. دولت روسیه انتظار دارد که این تصمیم باعث مدیریت حجم صادرات و ترغیب بازرگانان به صادرات محصولات کشاورزی با ارزش افزوده بیشتر خواهد شد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 516