آیت‌ الله رئیسی در دیدار دبیر کل سازمان همکاری شانگهای: ایران آماده همکاری با سازمان همکاری شانگهای و اعضاء در عرصه‌های مختلف است

رئیس جمهور ایران با تشریح ظرفیت‌های گسترده این کشور در زمینه‌های سیاسی، فناوری، اقتصادی و ترانزیتی، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سازمان همکاری شانگهای و کشورهای عضو در عرصه‌های مختلف خبر داد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌ الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آغاز دومین روز سفر خود به ازبکستان، در هتل محل اقامت خود، در دیدار ژانگ مینگ دبیر کل سازمان همکاری شانگهای، با تشریح روند اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در این سازمان، ظرفیت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های سیاسی، فناوری، اقتصادی و ترانزیتی را تبیین کرد.

آیت‌ الله رئیسی آمادگی ایران را برای همکاری با کشورهای عضو و نیز سازمان همکاری شانگهای در عرصه‌های مختلف اشاره شده، اعلام کرد.

ژانگ مینگ دبیر کل سازمان همکاری شانگهای نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات دبیرخانه این سازمان برای عضویت دائمی جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه منطقه‌ای، تصریح کرد: روز گذشته به همراه آقای امیر عبداللهیان معاهده پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای را امضاء کردیم که دارای چهل سند است. با انجام این اقدامات در سال آینده ایران به عنوان عضو دائم سازمان همکاری شانگهای در اجلاسیه شرکت خواهد کرد.

ژانگ مینگ اظهار داشت: ایران کشوری بزرگ و تاثیر گذار است که می‌تواند نقش بسزایی در امنیت منطقه و جهان ایفا کند. جمهوری اسلامی ایران همچنین به عنوان یک کشور بزرگ در منطقه با تکیه بر اشتراکات تاریخی و تمدنی گسترده‌ای که با کشورهای منطقه دارد، روابط سیاسی و تجاری خوبی با اعضای سازمان همکاری شانگهای دارد.

وی با اشاره به تعاملات ایران با اعضای سازمان همکاری شانگهای در ۲۱ سال گذشته در زمینه‌های مختلف گفت: ایران برای اعضای این سازمان ناشناخته نیست.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 


ayran_w_dbyr_kl_shanghay_fylm.mp4 | دانلود

شناسه: 3131