کیانی: طی سال‌های گذشته منطقه آزاد ارس تراز تجاری مثبت را تجربه کرده است

به گفته کیانی، طی سال‌های گذشته منطقه آزاد ارس تراز تجاری مثبت را تجربه کرده؛ اما با این وجود از تمام ظرفیت آن استفاده نشده است، بر همین اساس تلاش داریم با کمک بخش خصوصی از پتانسیل این محدوده برای گسترش تجاری بهره‌مند شویم.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، مجید کیانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، در همایش تجاری ایران و ارمنستان، با بیان اینکه در دولت سیزدهم رویکرد جدیدی برای این محدوده‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: «با وجود تمام مشکلات تمام مفاد قانونی مناطق آزاد اجرایی خواهد شد تا همانند جهان این محدوده‌ها بتوانند نقش مثبتی در توسعه تجارت کشور بر عهده بگیرند».

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس از زمان شکل گیری توانسته رونق اقتصادی ایجاد کند، تاکید کرد: «طی سال‌های گذشته این منطقه تراز تجاری مثبت را تجربه کرده؛ اما با این وجود از تمام ظرفیت آن استفاده نشده است، بر همین اساس تلاش داریم با کمک بخش خصوصی از پتانسیل این محدوده برای گسترش تجاری بهره‌مند شویم».

کیانی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس در جوار منطقه آزاد مغری در ارمنستان قرار گرفته است، تصریح کرد: «این منطقه می‌تواند در چهار حوزه تجارت، گردشگری، صنعت و کشاورزی فعالیت گسترده‌ای داشته باشد و تاکنون نیز به نتایج خوبی دست یافته است که پتانسیل گسترش نیز دارد».

او افزود: «ظرفیت کشاورزی مناسبی در امتداد رود ارس وجود دارد که می‌تواند امنیت غذایی برای کشور به همراه داشته باشد؛ از 13 هزار هکتار زمین قابل کشت یک هزار و 800 هکتار به بهره‌برداری رسیده است و از سوی دیگر با ایجاد ظرفیت سالانه تولید یک هزار و 500 تن شیلات می‌تواند صادرات قابل توجهی را برای کشور به همراه داشته باشد».

کیانی با اشاره به ثبت ژئوپارک ارس در یونسکو، اظهار داشت: «این اتفاق پس از تلاش‌هایی بسیاری رخ داده است که می‌تواند سالانه میزبان گردشگران بسیاری برای کشور به همراه داشته باشد».

وی با اشاره به ژئوپلیتیک بودن منطقه آزاد ارس در کریدورهای تجاری، تصریح کرد: «با بهره‌مندی ریلی در این بخش می‌تواند توسعه مبادلات از مرز نوردوز را افزایش دهیم و به اهداف تجاری و اقتصادی از طریق ارمنستان دست یابیم».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 3082