پوتین نیروهای سیاسی ارمنستان را به خویشتن داری دعوت کرد

رئیس جمهور روسیه طی گفتگوی تلفنی با نخست وزیر ارمنستان ضمن بررسی وضعیت ارمنستان همه طرفین را به خویشتن داری دعوت کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان امروز، 7 اسفند، در پی ناآرامی ها در ایروان گفتگوی تلفنی انجام دادند.

به گزارش کرملین، طی این گفتگوی تلفنی که به ابتکار طرف ارمنی صورت گرفت، پوتین از ضرورت حفظ نظم و آرامش در ارمنستان و حل و فضل اوضاع در چارچوب قانون سخن گفت.

رئیس جمهور روسیه همچنین همه طرفین و نیروهای سیاسی ارمنستان را به خویشتن داری دعوت کرد.

بحران سیاسی جدید ارمنستان در پی سخنان بی احتیاط پاشینیان، نخست وزیر این کشور در خصوص بکارگیری سامانه موشکی روسی "اسکندر" طی درگیری های نظامی اخیر در قره باغ و واکنش نظامیان ارمنستان به این سخنان آغاز شد. به گزارش رسانه ها معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان سخنان پاشینیان را به سخره گرفت و در نتیجه آن مجبور به استعفا شد. دولت به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان نیز پیشنهاد استعفا داد ولی با مقاومت سران نظامی این کشور روبرو شد.

صبح 7 اسفند ارتش ارمنستان به نیکول پاشینیان پیشنهاد داد که از قدرت کناره گیری کند ولی پاشینیان این اقدام ارتش را تلاش برای کودتای نظامی خواند و از طرفداران خود خواست تا به خیابان بیایند.

مخالفین دولت ارمنستان نیز امروز به خیابان ها آمدند و عصر با برپایی موانع و چادر روبروی ساختمان پارلمان این کشور خواستار برکناری پاشینیان شدند. رهبران مخالفین اعلام کردند تا برآورده شدن خواستشان در خیابان ها خواهند ماند.   

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 301