شورای امنیت روسیه در خصوص وضعیت قره باغ تشکیل جلسه داد

در پی اوج گیری ناآرامی ها و اعتراضات خیابانی در ارمنستان رئیس جمهور روسیه جلسه شورای امنیت را با مرکزیت موضوع قره باغ برگزار کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از کرملین، شورای امنیت فدراسیون روسیه امروز، 8 اسفند، با حضور اعضای دائم شورا و به ریاست رئیس جمهور این کشور بصورت ویدئوکنفرانس تشکیل جلسه داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در آغاز این جلسه ضمن اشاره به اینکه قرار است در این نشست وضعیت قره باغ بررسی شود، گفت: «تمایل دارم ارزیابی شما را در خصوص فعالیت نیروهای حافظ صلح کشورمان، نیروهای وزارت حوادث غیر مترقبه، مرزبانان و وضعیت همکاری با سازمان های بین المللی و شرکای خارجی ما در این زمینه را بشنوم».

جلسه شورای امنیت روسیه بدون حضور خبرنگاران و پشت درهای بسته برگزار شد.

پس از اظهارات نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در خصوص بکارگیری سامانه های موشکی "اسکندر" در زمان مناقشه قره باغ وضعیت سیاسی ارمنستان در پی بروز اختلاف بین دولت و ارتش این کشور رو به وخامت گذاشت ضمن اینکه کشورهای درگیر در مناقشه قره باغ بویژه روسیه و آذربایجان نسبت به وضعیت منطقه ابراز نگرانی کردند.

پیشتر مقامات سیاسی، دیپلماتیک و امنیتی روسیه بارها اظهار داشتند که کشورهای غربی پس از اعلام آتش بس در قره باغ پس از امضاء بیانیه مشترک روئسای جمهور روسیه و آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان سعی دارند تا در اجرای مفاد این بیانیه اخلال ایجاد کرده و آرامش منطقه را بر هم بزنند.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 307