گسترش همکاری‌ های ایران و روسیه در بخش صنعت

وزیر صمت در بدو ورود به مسکو گفت که با امضاء تفاهم‌نامه‌هایی، همکاری مشترک ایران و روسیه در زمینه صنایع کشتی‌سازی، هوایی و خودرویی گسترش می‌یابد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت که بامداد دوشنبه، 31 مرداد، با استقبال سفیر ج.ا.ا در روسیه وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد، از فراهم بودن زمینه توسعه و تعمیق روابط ایران و روسیه خبر داد.

وزیر صمت در بدو ورود به مسکو در مصاحبه با صداوسیما  گفت: «با امضاء تفاهم‌نامه‌هایی، همکاری مشترک ایران و روسیه در زمینه صنایع کشتی‌سازی، هوایی و خودرویی گسترش می‌یابد».

فاطمی‌امین با اشاره به آغاز در صادرات توربین‌های گازی و محصولات فناورانه به روسیه گفت: «در این سفر چندین موضوع پیگیری خواهد شد، که مهمترین محور‌های آن، آغاز همکاری مشترک در حوزه صنایع کشتی‌سازی، صنعت هوایی و صنایع خودرویی است».

وزیر صنعت، معدن و تجارت به حضور ۵۰ شرکت ایرانی برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو روسیه اشاره و تصریح کرد: «از قبل برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است که شرکت‌های ایرانی و روسی که در این حوزه فعال هستند، همکاری‌های مشترکی را آغاز کنند».

او به ثبات تولید در صنعت خودرو ایران اشاره کرد و گفت: «با رفع مشکلات سال‌های قبل، تولید خودرو به ثبات لازم رسیده و در نمایشگاه روسیه نیز دو مدل خودرو ایرانی «تارا» و «شاهین» عرضه می‌شود».

وی افزود: «ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه همکاری‌های صنعتی بین دو کشور وجود دارد و در این سفر چگونگی استفاده از این ظرفیت‌ها بررسی خواهد شد».

در سال‌های گذشته روابط ایران و روسیه در مسیر رشد قرار گرفته، اما این مناسبات در یک‌ سال اخیر مشهودتر از قبل، وارد مراحل جدیدی شده است.

گفتنی است؛ نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات، لوازم یدکی و صنایع وابسته، موسوم به «اتوموبیلیتی۲۰۲۲» از روز دوشنبه با حضور ایران و صد‌ها شرکت بین‌المللی در مرکز دائمی نمایشگاه‌های مسکو آغاز می‌شود.

غرفه ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مقامات روسی افتتاح خواهد شد.

شرکت‌های بزرگ خودروسازی ج.ا.ا و بیش از ۵۰ شرکت ایرانی تولید کننده قطعات و لوازم یدکی خودرو با محور صادرات و تولید مشترک خودرو در نمایشگاه بین‌المللی روسیه حضور خواهند یافت. ج.ا.ا با برپایی بزرگترین غرفه نمایشگاه، امسال حضوری پر رنگ و فعال در نمایشگاه دارد.

حضور این تعداد شرکت ایرانی فعال در صنعت خودروسازی در یک نمایشگاه بین‌المللی برونمرزی برای اولین بار در روسیه برنامه‌ریزی شده و اقدامی بی‌سابقه است.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات یدکی روسیه موسوم به «اتوموبیلیتی ۲۰۲۲» از ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰‌ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 


گسترش همکاری‌ های ایران و روسیه در بخش صنعت | دانلود

شناسه: 3006