۳۱۳ تن ماهی منجمد از کردستان به روسیه صادر شد

به گفته مدیر کل دامپزشکی کردستان، از ابتدای امسال تا پایان دی ماه سال جاری، ۳۱۳ هزار و ۸۳۲ کیلو ماهی منجمد از این استان به روسیه صادر شده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، مجتبی ورمقانی مدیر کل دامپزشکی کردستان، روز شنبه، ۲۳ بهمن، در گفت و گو با ایرنا گفت: «از ابتدای امسال تا پایان دی ماه سال جاری، ۳۱۳ هزار و ۸۳۲ کیلو ماهی منجمد از استان به روسیه صادر شده است».

وی افزود: «این میزان صادرات به کشور روسیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۱۷ برابر رشد داشته است که رقمی صعودی و بسیار حائز اهمیت است».

او به ظرفیت بالای استان در زمینه تولید ماهی و توسعه شیلات اشاره کرد و گفت: «این میزان در قالب ۱۷ محموله ماهی قزل آلای منجمد در سال جاری به کشور روسیه صادر شده است».

مدیر کل دامپزشکی کردستان ادامه داد: «با وجود تحریم ها و مشکلات زیاد، افزایش صادرات محصولات غیر نفتی به ارز آوری بیشتر کمک کرده و این مهم ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه استان در بخش تولیدات دامی و شیلات خواهد شد».

در حال حاضر شیلات استان کردستان در بخش تکثیر و تولید ماهیان سرد آبی، صید و صیادی در منابع آبی (دریاچه های طبیعی و پشت سد ها)، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و تکثیر و پرورش زالو فعالیت دارد.

گفتنی است، تولید آبزیان در استان کردستان به ۲ صورت گرم آبی و سرد آبی است، تولید ماهیان گرم آبی در ۶ منبع آبی در قالب ۶ تعاونی صیادی برای بیش از ۴۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 


۳۱۳ تن ماهی منجمد از کردستان به روسیه صادر شد | دانلود

شناسه: 2216