روسیه و کشورهای قفقاز در فهرست صادرات کالاهای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌ سوار مغان

به گفته مدیر پایانه مرزی بیله‌ سوار، در چهار ماه امسال ۱۴۷ هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌ سوار مغان به مقصد روسیه و کشورهای حوزه قفقاز صادر شده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، لطف‌الله بابایی مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار، روز چهارشنبه، ۵ مرداد، در جمع خبرنگاران گفت: "در چهار ماه امسال ۱۴۷ هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان صادر شده است".

وی افزود: "این مقدار کالا توسط ۶ هزار و ۶۲۳ دستگاه کامیون ایرانی، آذربایجانی، گرجستان، تاجیکستان، روسیه و قرقیزستان از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است".

بابایی اظهار کرد: "صادرات، واردات، ترانزیت ورودی و خروجی کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار در چهار ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در مجموع ۳۹ درصد افزایش داشته است".

او محصولات کشاورزی، انواع شیشه، نئوپان، میلگرد، سنگ ساختمانی، انواع کاشی، خرما، نمک و پروفیل را از جمله عمده کالاهای صادر شده ایرانی در این مدت ذکر کرد.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار بیان کرد: "عمده کالاهای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است".

بابایی اضافه کرد: "همچنین در چهار ماه امسال ۲۲۶ هزار تن کالا توسط ۱۰ هزار و دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است".

وی ادامه داد: "آب معدنی، سیمان، ورق آهنی و گالوانیزه، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، لاستیک، انواع سنگ‌های ساختمانی و کاشی، چای، برنج، تراکتور و نمک عمده کالای ترانزیت خروجی هستند".

او با اشاره به تردد بیش از ۴۶ هزار دستگاه انواع وسایط نقلیه اعم از اتوبوس، کامیون و سواری از پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: "تردد وسایط نقلیه از این پایانه ۵۱ درصد افزایش داشته است".

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار افزود: "در چهار ماه امسال در مجموع ۲۳ هزار و ۷۳۹ مسافر از این پایانه تردد کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۸۶ نفر ایرانی و ۲۱ هزار و ۴۵۳ نفر خارجی به مقصد باکو و نخجوان تردد کرده اند".


گفتنی است، بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می‌باشد.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2844