افزایش ۱۰۱ درصدی صادرات قم

به گفته مدیرکل گمرکات قم، صادرات این استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه از نظر ارزش به ۱۱۴ میلیون و ۷۸ هزار و ۳۳۹ دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل ۱۰۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، اسفندیار دریکوندی مدیر کل گمرکات قم، روز چهارشنبه، ۵ مرداد، در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: «صادرات این استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه از نظر ارزش به ۱۱۴ میلیون و ۷۸ هزار و ۳۳۹ دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل ۱۰۱ درصد رشد را نشان می‌دهد».

وی بیان کرد: «این میزان صادرات در قالب تعداد ۲‌ هزار و ۶۴۰ اظهارنامه و به وزن ۱۳۸ هزار و ۷۸۰ تُن صورت گرفته‌است که علاوه بر افزایش ارزش دلاری صادرات، از نظر وزنی نیز نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل حدود ۱۲۰ درصد رشد دارد».

او با اشاره به ارتباط گسترده گمرکات قم با سایر گمرکات کشور، افزود: «همچنین در این مدت تعداد یک‌هزار و ۱۷۱ مورد کالای ترانزیت به وزن ۲۸ هزار و ۷۲۶ تُن از سایر گمرکات کشور به گمرکات استان قم وارد شد که این میزان از نظر تعداد و وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته‌است».

دریکوندی اظهار داشت:‌ «کالاهای صادراتی استان قم دارای کیفیت بالایی است و به همین دلیل در بازار کشورهای هدف صادراتی جایگاه مناسبی دارد؛ در همین ارتباط اداره کل گمرکات قم نیز تلاش دارد تا با تسهیل فرآیندها به فعالان اقتصادی استان کمک کند تا هرچه بیشتر در بازارهای خارجی حضور داشته باشند».

مدیر کل گمرکات قم تاکید کرد: «گسترش حجم صادرات کالاهای تولید شده در قم موجب توسعه اقتصادی استان، ارتقای کمی و کیفی ظرفیت‌های تولیدی و افزایش فرصت‌های شغلی می‌شود و به همین دلیل طی‌ سال‌های اخیر تلاش شده تا امور گمرکی در قم با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود».

وی با اشاره به ظرفیت بالای گمرکات قم در طول سال برای صادرات و واردات کالاهای مورد نظر فعالان اقتصادی استان، ادامه داد: «همچنین درآمد کل گمرکات استان قم نیز در این مدت با ۱۳۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل به رقم ۱۵۶ میلیارد تومان رسید».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2827