ارز آوری بالغ بر ۲۷ میلیون دلاری صادرات قم دی ماه ۱۴۰۰

به گفته مدیر کل گمرکات قم، صادرات این استان از مبدا گمرکات در دی‌ ماه سال جاری به رقم ۲۷ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۶۴۰‌ دلار رسیده‌ است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، اسفندیار دریکوندی مدیر کل گمرکات قم، روز پنجشنبه، ۱۴ بهمن، در گفت‌ و گو با ایرنا، گفت: «صادرات این استان از مبدا گمرکات در دی‌ ماه سال جاری به رقم ۲۷ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۶۴۰‌ دلار رسیده‌ است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد».

وی افزود: «در همین رابطه، طی مدت یاد شده مقدار ۴۸ هزار و ۶۸۸ تن انواع کالا در قالب ۶۳۵ اظهار نامه از گمرکات استان قم به کشور های هدف صادر شد که علاوه بر ارزش دلاری از نظر وزنی نیز نسبت به مدت مشابه سال‌ گذشته رشد چشمگیری داشت».

او با بیان این که گمرکات قم برای تسهیل کار ها و حمایت از فعالان اقتصادی استان از همه ظرفیت‌ های موجود استفاده می‌کند، ادامه داد: «علاوه بر موفقیت‌ های چشمگیر در حوزه صادرات، گمرکات قم در بخش واردات نیز عملکرد قابل قبولی دارد و این موضوع عامل مهمی در تامین نیاز های مردم و تولید کنندگان استان است».

مدیر کل گمرکات قم با اشاره به این که بخش زیادی از واردات قم مربوط به اقلام مورد استفاده در واحد های صنعتی است، افزود: «در این مدت ۴ هزار و ۹۹۰ تن کالا های مورد نیاز مردم و مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحد های تولیدی به ارزش ۲۶ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۷۹۴ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شده‌ است».

دریکوندی در ادامه سخنان خود به نقش آفرینی گمرکات قم در مقابله با قاچاق و حمایت از تولید ملی نیز اشاره کرد و گفت: «در دی‌ ماه سال‌ جاری تعداد ۱۰۸ پرونده مظنون به قاچاق، به ارزش ۱۳۴ میلیارد ریال در گمرکات استان قم تشکیل شد که از نظر تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد رشد داشته‌ است».

وی همچنین با اشاره به عملکرد ۱۰ ماهه گمرکات استان گفت:‌ «ارزش صادرات کالا ها از مبدا گمرکات قم از ابتدای سال‌ جاری تا پایان دی‌ ماه از ۲۳۲ میلیون دلار فراتر رفت که این میزان صادرات از نظر ارزش ۱۰۱ درصد و از نظر وزن ۱۳۴ درصد رشد داشته‌ است، همچنین صادرات از قم بیشتر به کشور هایی همچون عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان بوده‌ است».
 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2140