میزان صادرات استان زنجان ۱۴ درصد افزایش یافت

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان از صادرات ۴۶۰ میلیون دلاری کالا از گمرک این استان در ۹ ماهه امسال خبر داد و به گفته وی ارزش دلاری این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه گذشته ۱۴ درصد افزایش دارد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، محمدرضا نادری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان، روز شنبه، ۲۴ دی، در گفت و گو با ایرنا از صادرات ۴۶۰ میلیون دلاری کالا از گمرک این استان در ۹ ماهه امسال خبر داد و به گفت: «ارزش دلاری این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه گذشته ۱۴ درصد افزایش دارد».

وی به واردات کالا از گمرک زنجان اشاره کرد و افزود: «از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بیش از ۴۴۴ میلیون دلار کالا از طریق گمرک وارد استان شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه قبل ۲۷ درصد رشد کرده است».

وی اظهار داشت: «عمده کالاهای وارداتی به استان مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی است».

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: «در ۹ ماهه امسال درآمد گمرک استان، ۱۱ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه گذشته نزدیک به ۶ برابر افزایش داشته است».

نادری با بیان اینکه ترکیه مقصد اول کالاهای صادراتی استان است، افزود: «بیشترین واردات کالا به گمرک استان نیز از ترکیه بوده و امسال عراق و سوییس در جایگاه های بعدی مراودات گمرکی استان قرار داشتند».

وی با بیان اینکه شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، شمش فولادی و مفتول مسی عمده کالاهای صادراتی از گمرک زنجان است، اظهار داشت: «ارزش هر تن کالای صادراتی استان ۲ هزار و ۶۵ دلار و ارزش هر تن کالای وارداتی نیز هزار و ۱۵۹ دلار است».

استان زنجان حدود هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی دارد.
 

شناسه: 3831