خطیب زاده: پیش از تحریم‌ها بیشترین مراودات ایران با شرق آسیا و کشورهای منطقه بود

به گفته خطیب زاده سهم ایران از بازار انرژی و مقاصد ایران در بازار انرژی بر اساس خواست و منطق جمهوری اسلامی ایران و وزارت نفت و منطق بازار تعریف می‌شود. پیش از تحریم‌ها بیشترین مراودات ایران با شرق آسیا و کشورهای منطقه بود.
به گزارش وستی پرس، 

سعید خطیب‌ زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز، دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت، در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید اگر با سفر وزیر خارجه لهستان و سفر امیر قطر و دیگر سفرها زمینه صادرات نفت و گاز ایران به اروپا فراهم شود، آیا ایران این منفعت اقتصادی کوتاه مدت و میان مدت را به همکاری استراتژیک بلند مدتی که با روسیه طراحی کرده است، ترجیح می‌دهد که سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاسخ داد: «سهم ایران از بازار انرژی و مقاصد ایران در بازار انرژی بر اساس خواست و منطق جمهوری اسلامی ایران و وزارت نفت و منطق بازار تعریف می‌شود. پیش از تحریم‌ها هم بیشترین مراودات ما با شرق آسیا و کشورهای منطقه بود».

وی با بیان این‌ که حوزه‌های همکاری ما با اروپا حوزه‌های خاصی بود که منطق بازار خودش را داشت، یادآور شد: «امروز هم اگر لازم باشد ما بر اساس باز پس گیری سهم خود در بازار وارد شویم، بر اساس منطق بازار و منافع مردم وارد می‌شویم و هیچ چیز دیگری غیر از آن نخواهد بود».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2537