صادرات سالانه ۱۰ هزار و ۸۶۰ تن فلفل دلمه ای رنگی به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان از آذربایجان شرقی

به گفته کارشناس مسئول گلخانه های آذربایجان شرقی، سالانه ۱۰ هزار و ۸۶۰ تن فلفل دلمه ای رنگی گلخانه ای در آذربایجان شرقی به عمل می آید که هشت هزار و ۶۸۸ تن آن، معادل بیش از ۸۰ درصد تولید صادر می‌شود
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، مسعود جعفر نژاد کارشناس مسئول گلخانه های آذربایجان شرقی، در گفت و گو با ایرنا گفت: «سالانه ۱۰ هزار و ۸۶۰ تن فلفل دلمه ای رنگی گلخانه ای در آذربایجان شرقی به عمل می آید که هشت هزار و ۶۸۸ تن آن، معادل بیش از ۸۰ درصد تولید صادر می شود».

وی افزود: «۲ هزار و ۱۷۲ تن فلفل دلمه ای تولید شده استان مصرف داخلی داشته و در داخل آذربایجان شرقی و سایر استان ها مصرف می شود و بر این اساس ما جزو چهار استان پیشرو در تولید این محصول در ایران هستیم».

او ادامه داد: «سطح زیر کشت فلفل دلمه ای رنگی در گلخانه های آذربایجان شرقی ۶۰ هکتار است و راندمان تولید این محصول در استان ۱۸۰ تن در هکتار می باشد».

جعفر نژاد خاطر نشان کرد: «فلفل دلمه ای رنگی تولید آذربایجان شرقی به قیمت هر کیلوگرم سه یورو (۶۰ تا ۷۰ هزار تومان) به بازار های روسیه، امارات متحده عربی، قزاقستان و عراق ارسال می شود که ارزش ریالی مجموع صادرات آن در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در سال است».

این کارشناس اظهار داشت: «پرورش فلفل دلمه ای رنگی در آذربـــایــجـــان شـــــرقـــی برای حدود یک هزار نفر اشتغال زایی مستقیم نیز ایجاد کرده است».
 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2351