صادرات ۵۵ میلیون دلاری از مازندران به ۳۴ کشور دنیا 

به گفته ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر در سه ماهه اول امسال ۲۵۲ هزار تن کالا به ارزش  ۵۵ میلیون دلار از گمرکات استان به ۳۴ کشور صادر شد و ۷۸۵ هزار تن کالا به ارزش ۳۲۳ میلیون دلار وارد شده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، علی یوسفی منش، ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر، روز شنبه، ۲ مرداد، در جمع مدیران و معاونین حوزه نظارت بر گمرکات استان مازندران در نوشهر گفت: «در سه ماهه اول امسال ۲۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۵۵ میلیون دلار از گمرکات استان به ۳۴ کشور صادر شد و ۷۸۵ هزار تن کالا به ارزش ۳۲۳ میلیون دلار  وارد شده است». 

علی یوسفی منش افزود: «بنادر استان در مجموع ۱۳میلیون تن ظرفیت تجاری دارند که به ترتیب امیرآباد  ۷.۵ میلیون تن، نوشهر ۴.۵ میلیون تن و فریدونکنار یک میلیون تن کالا را در رویه های صادرات و واردات جابجا می کنند.

بگفته وی لبنیات، سیمان، محصولات کشاورزی، مواد معدنی و پلاستیکی و کیوی عمده کالاهای صادراتی استان است و از بین 36 کشور روسیه، عراق، قزاقستان، ترکمنستان و امارات پنج مقصد اول کالاهای صادراتی گمرکات مازندران هستند. 

وی همچنین در خصوص واردات از طریق گمرکات استان مازندران افزود: «جو، ذرت، روغن، دانه های روغنی و گندم، عمده کالاهای وارداتی از روسیه، امارات، ترکیه، آلمان، قزاقستان می باشند».

استان مازندران سه گمرک دریایی در امیر آباد، فریدونکنار و نوشهر و دو گمرک دیگر در ساری و آمل دارد.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1184