هشدار نمایندگان جمهوری‌ خواه کنگره در خصوص هر گونه توافق با ایران

جمعی از قانون گذاران جمهوری خواه آمریکا با هشدار به رئیس جمهور خود در خصوص توافق جدید با ایران تاکید کردند که دولت توانایی ارائه تضمین به تهران را ندارد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از شبکه فاکس نیوز، یک گروه متشکل از ٢٠٠ نماینده جمهوری خواه در کنگره آمریکا در نامه ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به او در خصوص هر گونه توافق جدید با ایران هشدار دادند.

این نمایندگان جمهوری خواه در نامه خود تصریح کردند که هر گونه توافق با ایران بدون تایید کنگره به همان سرنوشت توافق ۲۰۱۵ دولت باراک اوباما دچار خواهد شد، توافقی که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ کنار گذاشته شد.

آنها در این نامه آورده اند: «اگر شما بدون تایید رسمی کنگره، توافقی را با ایران امضا کنید، این توافق موقت و غیر الزام‌ آور خواهد بود و به همان سرنوشت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دچار خواهد شد».

این قانون گذاران در ادامه به درخواست ایران از واشینگتن برای تضمین اینکه "آمریکا دیگر از توافق خارج نمی‌شود و تحریمی علیه ایران اعمال نمی کند"، اشاره و تاکید کردند که بر خلاف زمان باراک اوباما، هر توافق جدیدی با ایران نیازمند تایید و تصویب در کنگره است.

در بخشی از این نامه آمده است: «ما خود را ملزم می‌دانیم به شما یادآوری کنیم که شما قدرت ارائه چنین «ضمانتی» را ندارید. ما خواستار ارائه چنین توافقی به کنگره بر اساس قانون بازنگری توافق هسته ای با ایران در سال ۲۰۱۵ خواهیم بود و از دوره بازنگری ۳۰ روزه این قانون برای هشدار دادن به همکاران خود، دولت آمریکا و بخش خصوصی در ارتباط با هر گونه خطر و نقص در چنین توافقی استفاده خواهیم کرد».

آنها همچنین در این نامه تاکید کرده اند که لغو تحریم های ایران نباید پیش از و بدون راستی آزمایی پایبندی ایران به تعهدات هسته ای اش صورت گیرد.

این نمایندگان جمهوری خواه کنگره تصریح کردند: «هر گونه اقدام برای لغو تحریم‌ های ایران نباید "بدون این‌ که از پیش راستی‌ آزمایی شود که آنها تمام فعالیت‌ های هسته‌ ای اعلام‌ نشده گذشته و کنونی، زیرساخت‌ ها و قابلیت‌ های مرتبط با غنی‌ سازی و بازفرآوری خود را به طور کامل از بین برده‌اند"، انجام شود».

آنها در بخش دیگری از نامه خود ادعاهایی را در رابطه با نحوه برخورد دولت ایران با شهروندانش مطرح کردند و در عین حال افزودند: «امیدواریم روزی را ببینیم که تمام تحریم‌ های آمریکا علیه ایران بتواند برداشته شود، زمانی که آمریکا و ایران بتوانند از روابط عادی بهره مند شوند».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام


 

شناسه: 2278