فیصل مقداد با پدرسن درباره آخرین تحولات مربوط به سوریه گفتگو کرد

وزیر خارجه سوریه حضور نیرو های آمریکا و ترکیه در این کشور را نقض قوانین بین‌ المللی دانست.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، گیر پدرسن فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه با فیصل مقداد وزیر امور خارجه این کشور، روز چهارشنبه، ۲۷ بهمن، دیدار و گفت‌ و گو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات مربوط به سوریه از جمله تلاش‌ ها برای تحکیم ثبات و گسترش دامنه آشتی ملی و روند حل و فصل و نیز آخرین تحولات مربوط به روند سیاسی در این کشور بحث و گفت‌ و گو کردند.

وزیر امور خارجه سوریه با تاکید بر اینکه ادامه حضور اشغالگران آمریکا و ترکیه در بخش‌ هایی از خاک سوریه نقض حاکمیت این کشور و نیز نقض قوانین بین‌ المللی و همه قطعنامه‌ های شورای امنیت است، گفت: «اقدامات اجباری و یک جانبه علیه سوریه عامل اصلی رنج مردم این کشور است».

پدرسن نیز در این دیدار نتایج سفر های اخیر خود به تعدادی از کشور ها و تلاش های انجام شده برای از سرگیری کار کمیته تدوین قانون اساسی سوریه را تشریح کرد.

وی پس از این دیدار نیز طی سخنانی گفت: «مذاکرات ما با دولت سوریه ادامه خواهد داشت و من نسبت به دور هفتم جلسات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه خوشبین‌ تر از قبل هستم».

گفتنی است که ششمین دور جلسات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه مهر ماه 1400 با حضور نمایندگان دولت این کشور و معارضان زیر نظر سازمان ملل متحد در شهر ژنو سوئیس برگزار شد.

بشار جعفری معاون وزیر خارجه سوریه و ایمن سوسان دستیار وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار حضور داشتند.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2246