افزایش ۳۸ درصدی صادرات غیر نفتی استان تهران در ۱۰ ماهه سال جاری

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران، صادرات غیر نفتی استان در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد داشته است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حشمت اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران، روز چهارشنبه، ۲۷ بهمن، در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گفت: «استان تهران با در اختیار داشتن بیش از ۲۰ درصد تولید کشور ۳۲ درصد صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص داده است».

وی با بیان اینکه صادرات غیر نفتی استان در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد داشته، افزود: «با توجه به ظرفیت سازی که در دو سال اخیر در حوزه تولید صورت گرفته پیش بینی می‌شود این روند در سال آتی از رشد بیشتری برخوردار گردد».

معاون اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: «رشد ۴۰ درصدی واردات کالا های واسطه ای و مواد اولیه در همین بازه زمانی گواه این موضوع بوده که بستر لازم برای رونق تولید در استان فراهم گردیده و با ایجاد واحد های تولیدی جدید نقش استان در سنوات آتی در صادرات غیر نفتی پر رنگ تر خواهد شد».

عسگری با اشاره به نقش تولید با کیفیت در توسعه صادرات گفت: «تولید و صادرات مکمل هم هستند و تولید کنندگان ما باید بر اساس نیاز بازار های منطقه و جهان نقش آفرینی کنند و در این راستا ضرورت دارد نسبت به ارتقای محصولات خود و استفاده از فناوری های روز دنیا اقدام نمایند».

او بالا بودن کیفیت تولیدات و همچنین قیمت تمام شده مناسب را دو عامل مهم در تامین خواسته های مصرف کنندگان در داخل کشور دانست و افزود: «تحقق کامل این مهم نقش موثری در جلوگیری از ورود و عدم استفاده از کالا های قاچاق خواهد داشت و نهایتا به توانمند سازی اقتصاد کشور کمک شایانی می‌کند».

معاون استاندار تهران خاطر نشان کرد: «اصلاح و یکپارچه سازی نظام آماری کشور به ویژه در حوزه صادرات محصولات غیر نفتی ضرورتی انکار ناپذیر است و دقت نظام آماری باعث هدف گذاری درست برای توسعه صادرات غیر نفتی خواهد شد».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2244