دیدار وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک با همتای چینی خود

در حاشیه بازی های المپیک زمستانی پکن، وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک با وزیر ورزش و کمیته المپیک چین دیدار و گفتگو داشتند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، صبح روز یکشنبه، ۱۷ بهمن، در حاشیه بازی های المپیک زمستانی پکن، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با وزیر ورزش و کمیته المپیک چین دیدار و گفتگو داشتند.

در این دیدار صالحی امیری ضمن اشاره به جایگاه ورزش چین در آسیا و جهان خواستار افزایش همکاری های ورزشی دو کشور شد و گفت: «روابط دوستانه دو کشور ایران و چین قدمت تاریخی دارد و این روابط دوستانه در عرصه ورزشی هم باید گسترش یابد، البته جا دارد از سفیر محترم چین در تهران و همچنین دست اندکاران سفارتتان که همکاری خوبی با کمیته ملی المپیک دارند تشکر کنم».

وی گفت: «ایران و چین می توانند همکاری های دو جانبه ای در زمینه تبادل مربی، اردو های مشترک و دوره های آموزشی داشته باشند و علاقمندیم از تجهیزات استاندارد ورزشی چین نیز بنا بر نیازمان استفاده کنیم و در رشته هایی که هر کدام مزیت بهتری داریم می توانیم همکاری خوبی داشته باشیم».

در ادامه گو ژونگ ون وزیر ورزش و کمیته المپیک چین ضمن خیر مقدم به دکتر سجادی و صالحی امیری عنوان داشت: «از همکاری های دو جانبه ورزشی استقبال می کنیم، چین این آمادگی را دارد در تمامی زمینه ها همکاری خوبی با ورزش ایران داشته باشد به خصوص در مواردی که به آن اشاره داشته اید حتما مقدمات کار را فراهم می کنیم».

او در خصوص ساختار ورزش چین ابراز داشت: «پیش از این ورزش چین دو نوع ساختار داشت، عملاً در مدیریت ورزش این کشور تداخل پیش می آمد اما در نهایت تصمیم گیری شد تا با یک تشکیلات اداره شود و در نهایت وظیفه عمومی در واقع همان ورزش های همگانی و سازماندهی ظرفیت مردم توسط وزارت ورزش انجام شود اما بحث های قهرمانی و جنبش المپیک توسط کمیته ملی المپیک صورت پذیرد که پیش از این چنین ادغامی نبوده است».

ژونگ ون افزود: «این اتفاق باعث گردید تا هر بخش کار خودش را انجام دهد، چین براي کشور های دوست احترام زیادی قائل است و برای گسترش مناسبات ورزشی آمادگی کامل داریم».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2163